جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 تير 1394     
ساخت یتیم خانه براساس مصوبه شوراست

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات ساخت یک یتیم خانه در خیابان پیروزی گفت: این اقدام در راستای مصوبه شورا مبنی بر تامین 2000 تخت برای کودکان یتیم تا پایان سال سوم برنامه پنجم انجام می شود.

عباس جدیدی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی و تحقیقات اجتماعی نشان می دهد که 50درصد از آسیب های اجتماعی از عدم ساماندهی کودکان بی سرپرست سرچشمه می گیرد، عنوان کرد: مدیریت شهری در نظر دارد تا با هدف احیای یتیم خانه ها و پوشش کودکان بی سرپرست، نهضت ساخت یتیم خانه ها را آغاز کند.

وی افزود: برای عملیاتی ساختن این نهضت، قبل از هر گونه اقدام مطالعه تطبیقی را با کمک مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و دیگر مراکز آماری انجام دادیم تا با نگاهی دقیق و روشن پا به عرصه بگذاریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بسیاری از کلانشهرهای مطرح دنیا از جمله لندن، به موضوع ساخت یتیم خانه ها توجه ویژه می شود، تصریح کرد: متاسفانه، ما تاکنون یک یتیم خانه هم راه اندازی نکرده ایم. این در حالی است که در این سال ها، شهرداری تعداد بی شماری کمپ های ترک اعتیاد و گرمخانه ها را برای سامان دادن به آسیب دیدگانی که بخش قابل توجهی از آنان را کودکان بی سرپرست تشکیل می دهند، احداث کرده است.

جدیدی با تاکید بر نگاه کلان و ریشه ای شورای شهر به حوزه آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه شورا و برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، مدیریت شهری موظف است تا پایان سال سوم برنامه پنجم 2000 تخت برای کودکان بی سرپرست فراهم کند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، مدیریت شهری مبتنی بر مصوبه شورا، برنامه 5 ساله دوم و قانون شوراها و شهرداری ها در نظر دارد تا در 5 پهنه شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی 5 یتیم خانه راه اندازی کند.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه به جانمایی یک یتیم خانه در پهنه جنوب شرق تهران پرداخت و افزود: زمینی به مساحت 1400مترمربع در خیابان پیروزی برای ساخت یتیم خانه جانمایی شده است. طبق مصوبه شورا قرار است تا شهرداری با حفظ مالکیت، زمین را واگذار کند و با مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد یتیم خانه ساخته شود.

جدیدی با بیان اینکه تهران نیاز به حداقل 50 یتیم خانه دارد و یتیم خانه های موجود که تحت سرپرستی و نظارت سازمان بهزیستی هستند به هیچ وجه کفاف کودکان بی سرپرست شهر را نمی دهند، عنوان کرد: پیش بینی می شود تا در یتیم خانه خیابان پیروزی امکان حضور 600 کودک فراهم شود. امیدواریم با ساخت 4 یتیم خانه باقیمانده، بخشی از آسیب اجتماعی موجود کاهش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، نقشه ساخت یتیم خانه بر اساس نیازهای کودکان در حال طراحی است و بعد از این مرحله، کلنگ ساخت بنا به زمین می خورد. علاوه بر این، سایر یتیم خانه ها نیز به زودی جانمایی می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر حاشیه های موجود در خصوص ورود شهرداری به موضوع ساخت یتیم خانه گفت: جای تاسف دارد که تمامی نگاه ها جناحی و سیاسی است. این در حالی است که تصمیم های ما باید فراجناحی باشد اما برخی برای زیر سوال بردن خدمات شایسته ای که در شهر در حال انجام است به حاشیه ها دامن می زنند.

جدیدی با بیان اینکه به جای نگاه سیاسی، جناحی و فضاسازی باید برای مدیریت شهری مدال لیاقت در نظر گرفت، تصریح کرد: شورا باید در کارهای خیر و عام المنفعه پیش قدم باشد نه اینکه باعث دلسردی خیرین شود.

وی با بیان اینکه وقتی طرحی را تصویب می کنیم و حضور شهرداری، خیرین و سازمان های مردم نهاد را در آن می گنجانیم، نمی توانیم بعد از مدتی به قانون پشت کنیم و مصوبه را نادیده بگیریم، خاطر نشان کرد: فضای شورا، فضایی مدنی است و نباید سیاسی شود. اعضا نیز باید در صحبت ها و تفکراتشان به منافع مردم توجه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: