جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 تير 1394     
بررسی مجدد شهرداری در رابطه با طرح مطالعات درهای ایمنی ایستگاه های مترو

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا طرح ایمن سازی درب های مترو  در حال انجام است که  این طرح تمام خطوط جدید مترو را در بر می گیرد و خطوط قدیمی نیز پس از بازسازی های لازم به این امکان مجهز می شوند.

مهندس سرخو در گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز  با اشاره به اینکه نصب این درها هزینه بالایی را در بردارد افزود در پایان این طرح بخش عمده ای از هزینه های صورت گرفته برگشت داده خواهد شد.

وی گفت:  از آنجا که ریل ها محل تردد قطارها می باشند و دارای جریان برق قوی هستند، وجود این درب ها و باز و بسته شدن به موقع آن ها مانع از سقوط افراد یا اشیاء روی ریل ها می گردد، ضمن اینکه  این طرح از گسترش آتش سوزی جلوگیری می نماید.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده از سوی شورای شهر قرار بر این شد که اجرای این طرح به صورت تدریجی انجام شود، و ایستگاه فرودگاه مهرآباد به دلیل وجود قطارهای ویژه به عنوان ایستگاه پایلوت خط اولیه انتخاب شود تا شهرداری مطالعات خود را در این زمینه تکمیل و به شورای شهر ارائه نماید.

این مقام مسئول در پایان گفت: بر اساس برنامه 5 ساله ای که برای شهرداری اتخاذ شده، شهرداری باید سالانه 30 کیلومتر  از خطوط مترو را به بهره برداری برساند و متناسب با آن تعداد قطارها نیز افزایش یابد. در حالی که با وجود گذشت 3 ماه از آغاز سال 94،  هنوز طرح های سال گذشته به دلیل مشکلات مالی عملیاتی نشده و که وجود داشته و متاسفانه تسهیلات اعتباری که باید در اختیار ساخت و ساز و نوسازی قطارها قرار بگیرد  به موقع پرداخت نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: