به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه كمبود و فرسودگي ناوگان اتوبوسراني تهران يكي از واقعيتهاي حمل و نقل عمومي اين كلانشهر است كه مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرده، گفت: در حال حاضر تهران نياز به 12 هزار دستگاه اتوبوس فعال دارد، در صورتي كه 6 هزار دستگاه اتوبوس بيشتر ندارد.
ابوالفضل قناعتي افزود: از اين ميان، 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و داراي شرايط نامطلوب هستند و همواره در تعميرگاه به سر ميبرند و اين امر باعث شده عملاً تنها 4 هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعاليت كنند و امروزه كمبود اتوبوس در تهران به اندازهاي است كه باعث كاهش كيفيت خدمات ناوگان اتوبوسراني به مسافران ميشود.
وي با اشاره به اين كه در سالهاي گذشته، شهرداري تهران براي خريد يك دستگاه اتوبوس با قيمت حدود 100 ميليون تومان، كمتر از 15 ميليون تومان هزينه ميكرد و مابقي آن را دولت تقبل مينمود، اظهار كرد: اما چند سالي است كه دولت اتوبوس تازهاي به تهران نداده و ناوگان اتوبوسراني دچار فرسودگي شده، چرا كه عمر مفيد اتوبوسهاي شهري بين 7 تا 10 سال است، در صورتي كه امروز اغلب اتوبوسهاي فعال در پايتخت به سن فرسودگي رسيدهاند.
قناعتي با بيان اين كه در اين زمينه دولت بايد نگاه حمايتي داشته باشد اما اين مهم از سوي دولتهاي نهم و دهم محقق نشد و تحقق آن به دولت يازدهم واگذار شد، تصريح كرد: با توجه به مشكلات دولت يازدهم در زمينه تأمين بودجه لازم، نوسازي حمل و نقل عمومي دشوار به نظر ميرسد.
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه روزانه 15 تا 20 درصد شهروندان تهران از اتوبوس استفاده ميكنند، خاطرنشان كرد: شهرداري تهران تلاش ميكند تا با تمام بضاعت خود مشكل فرسودگي ناوگان اتوبوسراني پايتخت را حل كند اما رفع اين معضل نياز به اراده و عزم ملي دارد.