جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 تير 1401     
انهدام سامانه موشکی «هارپون» در اودسا

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور سامانه موشکی هارپون ساخت آمریکا در اودسا را با موشک‌ های حساس و با دقت بالا هدف قرار داده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که ارتش روسیه یک فروند سامانه موشکی «هارپون» ساخت آمریکا در شهر «اودسا» واقع در اوکراین را توسط موشک‌های دقیق پرتاب هوایی منهدم کرده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه مسکو به حملات علیه «عناصر نظامی» در اوکراین ادامه می‌دهد، گفت: حدود ۴۰ سرباز و ۱۹ خودروی زرهی تیپ ۱۴ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در دونتسک را هدف قرار دادیم.

 

کوناشنکوف با بیان اینکه علیه مواضع تیپ تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین نزدیک شهرک داچنوی اودسا نیز حملاتی انجام شده است، گفت: در این حمله بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی و ۱۹ تجهیزات نظامی ارسالی به اوکراین منهدم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جنگنده‌های روسیه یک فروند جنگنده میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در شهرک اسنیگیرفکا در منطقه میکولایف و یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ را در نزدیکی دوبروپولیه در منطقه دونتسک سرنگون کردند، تاکید کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۴ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را ساقط کردند.

 

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات ویژه نظامی این کشور تاکنون ۲۵۹ فروند هواپیما، ۱۴۳ فروند بالگرد، ۱۵۷۲ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۳۵۶ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۴ هزار و ۱۳۵ تانک و خودروی زرهی، ۷۶۰ راکت انداز، ۳۱۶۶ هویتزر و خمپاره انداز و ۴ هزار و ۴۱۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.