جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 تير 1401     
اعمال پروتکل های جدید کرونایی در دانشگاه علوم توانبخشی

 

پروتکل های جدید در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعمال و ارزیابی وضعیت واکسیناسیون دانشجویان و واکسیناسیون خانوادگی کارکنان مراکز درمانی پیگیری می شود.

جلسه ستاد کرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همزمان با پیک هفتم کرونا، بمنظور بررسی وضعیت دانشگاه و مراکز درمانی وابسته و تصمیم گیری برای حفظ شرایط دانشگاهیان، با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، مدیران دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جلسه ستاد کرونا گفت: بررسی آمارهای ابتلا و مرگ و میر در کشور نشان می دهد، وضعیت کرونا رو به وخامت است و شرایط به گونه ای است که خیلی ها حساسیتی نسبت به تزریق واکسن دوز سوم و چهارم ندارند، در صورتی که تزریق دوز سوم بمنزله واکسینه شدن تلقی می شود.

 

وی افزود: ما به عنوان مسئولان دانشگاه باید ضوابط خاص تعریف کنیم و با توجه به شروع ترم تابستان و حضور حدود ۲۰۰ دانشجو در خوابگاه، باید برای چگونگی و کیفیت حضور دانشجویان در کارورزی ها و اماکن دیگر و بررسی حضور دانشجویان برای کارورزی در شهرهای خودشان با تأمل معاونت آموزشی، تصمیماتی اتخاذ کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ارزیابی وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، تدوین و اجرای پروتکل های ویژه دانشگاه و واکسیناسیون دوز سوم را از دیگر موارد مهم این جلسه دانست.

 

وی گفت: برای حفظ سلامتی خانواده دانشگاه اعم از دانشجویان، کارکنان و اساتید، تزریق واکسن برای افرادی که شش ماه از آخرین دوز تزریق واکسن گذشته، واکسیناسیون خانوادگی کارکنان مراکز درمانی، راه اندازی دستگاه PCR در بیمارستان توانبخشی رفیده با مشارکت و تلاش معاونت توسعه و معاونت درمان تا آخر مرداد ماه، پیگیری شود.

 

خانکه با توجه به نظر روسای مراکز درمانی و با توجه به اینکه خدمات توانبخشی، پروتکل زمانبری دارد، افزود: باید در بخش ورودی مراکز درمانی، برای مراجعان و بیماران و کل دانشجویان از رپید تست (تست سریع کرونا) استفاده شود.

 

دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به شیوع سویه های جدید کرونا، احتمال همه گیری، لزوم بررسی شرایط موجود و وجود نیروی تخصصی توانمند کلینیکی و آزمایشگاهی، گفت: راه اندازی دستگاه پی سی آر با این شرایط، مقدور است.

 

وی گفت: با مراقبت هایی در حوزه دانشجویی نظیر اعمال پروتکل های بهداشتی و در صورت نیاز، واکسیناسیون مرحله سوم و لغو برخی تسهیلات نظیر خوابگاه در مواجه با افرادی که پروتکل ها را اجرا نکنند، می توانیم اعمال مدیریت در راستای سلامتی دانشجویان داشته باشیم.