جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 تير 1401     
ظرفیت صادرات واکسن دام و طیور به آفریقا را داریم

 

البرز- رئیس سازمان دامپزشکی گفت: زمینه‌های خوبی برای صادرات فرآورده‌هایی مانند واکسن‌های دام و طیور به کشورهای آفریقایی وجود دارد.

سید محمد آقامیری صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج اظهارکرد: در زمان حاضر زمینه‌های خوبی برای صادرات فرآورده‌هایی مانند واکسن‌های دام و طیور به کشورهای آفریقایی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه محصولات فناورانه و توسعه تحقیقات استفاده کرد.

 

وی، فرهنگ سازمانی غلط و بروکراسی و برخی قوانین دست و پاگیر در بخش دولتی را از جدی ترین موانع موجود در مسیر فعالیت تولیدکنندگان بخش خصوصی عنوان و تصریح کرد: اگر این قبیل مشکلات برطرف شوند هر یک از شرکت‌های دانش بنیان ما با توجه به توان مغزافزاری بالای خود می‌توانند سالی ۲ تا سه محصول جدید عرضه کنند.

 

رئیس سازمان دامپزشکی همچنین با بیان اینکه تخصص‌، تجارب و ظرفیت‌های بسیار خوب پژوهشگاه بیو تکنولوژی می‌تواند در راستای رفع مشکلات و تأمین نیازهای حوزه دامپزشکی که از اولویت‌های سازمان است مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی تشنه استفاده از این قبیل ظرفیت‌های تحقیقاتی است و حتماً چندین کار مهم پژوهشی را به پژوهشگاه محول خواهیم کرد.