جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 تير 1401     
افزایش ۴۰۰ درصدی ورود گردشگران سلامت به استان فارس

 

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار فارس گفت: با توجه به تحقق برنامه های تدوین شده و مدیریت منسجم، شاهد افزایش میانگین ۴۰۰ درصدی ورود گردشگران حوزه سلامت به استان فارس هستم.

محمد فرخ زاده صبح سه شنبه در جلسه شورای عالی گردشگری سلامت فارس افزود: با توجه به قابلیت‌ها و زمینه‌های قابل توجه حوزه سلامت، با اتخاذ تدابیر لازم و مدیریت منسجم، اهداف و برنامه‌های پیش رو به نحو مقتضی محقق شد و منجر به افزایش میانگین ۴۰۰ درصدی ورود گردشگران حوزه سلامت شد که نشان می‌دهد نتیجه اقدامات مثبت و مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اعلام شده توسط مدیریت استان برنامه ریزی در حوزه سلامت بر سه محور اقدامات پیشگیرانه، حوزه درمان و بخش صنعت زیر بنایی پزشکی قرار گرفته است و ضرورت دارد بر مبنای راهبرد معین، به اهداف توسعه گردشگری سلامت جامه عمل بپوشانیم.

معاون گردشگری استاندار فارس با بیان اینکه سودآوری و درآمد بسیار خوب گیاهان دارویی می‌تواند جایگزین خوبی برای کشت‌های آب بر باشد افزود: می‌توان از این ظرفیت به عنوان راهی برای رشد اقتصادی منحصر به فرد و ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ارزی بهره برد. به همین دلیل توسعه کشت گیاهان دارویی در استان به عنوان یکی از مبانی توسعه و اولویت‌هاست. در حال حاضر سطح زیر کشت و الگوی کاشت در مراحل اولیه بوده و انتظار این است با همت سازمان جهاد کشاورزی و همکاری محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان صنعت معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی و توان ارزشمند بخش خصوصی یک اقدام همه جانبه انجام پذیرد.

علاوه بر بیمه رفع مشکل ارزی در ترمینال‌های داخلی و خارجی برای گردشگران خارجی از دیگر موضوعات مطروحه بود که رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان قول مرتفع کردن آن تا پایان هفته را اعلام کردند.

فرخ زاده بر ضرورت و جدیت آموزش‌های لازم مختص تسهیل گران حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: مدیریت کارآمد و علمی در زمینه گردشگری سلامت نیازمند ارائه آموزش‌های تخصصی برای تسهیل گران سلامت و عوامل شاغل نظامی و غیر نظامی در زمینه اصول و آداب تشریفات، زبان خارجه و پروتکل‌های فرودگاهی در راستای تحقق و پیشبرد اهداف عالی گردشگری سلامت است.