جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 تير 1401     
اجرای تئاتر خیابانی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»

 

اجرای تئاتر خیابانی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در نهاوند

همدان- مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از اجرای نمایش تئاتر خیابانی طنز «المنت آ شاپور» با موضوع آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر بحیرایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هنر تئاتر از جمله روش‌های مؤثر روان درمانی است، گفت: اجرای تئاتر با موضوعات اجتماعی، از دیدگاه متخصصان روانشناسی به عنوان شیوه‌ای پیشرو، خلاق و مفید در کاهش جرایم است.

وی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های این اداره در تولیدات فرهنگی و هنری اعلام کرد و افزود: فرهنگ سازی و پیشگیری از این آسیب‌ها با زبان هنر از کارهای بسیار ارزشمند این اداره در سال جاری است که با توجه به وجود بسترهای مناسب فرهنگی در شهرستان نهاوند، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: لازمه پیشگیری از این مسائل و مشکلات اجتماعی که مسلماً و طبق آمار و اطلاعات بسیار کم هزینه تر از مقابله با آنها است را انجام کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف پیشگیری اجتماعی است.

بحیرایی در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد: زبان هنر، زبانی گویا بوده و نقش ویژه‌ای در پیشگیری اجتماعی از جرایم دارد.

این مسئول، نمایش را از کاربردی‌ترین روش‌های آموزشی با بهره گیری از ابزار هنر قلمداد کرد و افزود: این نمایش‌ها با موضوع‌های متنوع در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، تهدیدات فضای مجازی و انحرافات اجتماعی و بیکاری بوده و برای تمامی سنین قابل بهره برداری است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند تصریح کرد: این نمایش در روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۲۰ در محل میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ساعت ۲۲ در محل بام نهاوند و با همکاری شهرداری محترم شهر نهاوند اجرای عمومی خواهد داشت.

بحیرایی خاطرنشان کرد: نمایش طنز خیابانی «المنت آ شاپور» به نویسندگی صحبت اله روشنفکر از هنرمندان نمایش شهرستان است که بازیگران خوش سابقه شهرستان، محمد سیاوشی، شاپور قپانوری، صحبت اله روشنفکر و احمدرضا روشنفکر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.