جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 تير 1401     
استفاده نیروهای اوکراین از مدرسه به عنوان پایگاه نظامی

 

استفاده نیروهای اوکراین از مدرسه به عنوان پایگاه نظامی

وزارت دفاع روسیه از اقدام نیروهای اوکراین در استقرار توپ های سنگین و موشک اندازها در مدرسه ای در اودسا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از اقدام نیروهای اوکراینی در استقرار زره پوش‌ها، توپ‌های سنگین و موشک انداز در مدرسه‌ای در اودسا خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای اوکراین نسبت به ایجاد پست‌های بازرسی در اطراف این مدرسه و مین گذاری راه‌های منتهی به آن مبادرت کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیروهای اوکراینی قصد منفجر کردن پلی در زاپاروژیا و متهم کردن ارتش روسیه به هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی را دارند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه پیش از این هم اعلام کرده بود که نیروهای اوکراین از انبارها و تأسیسات غلات برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای سلسله انفجارهایی در شهر خارکیف واقع در شمال شرقی اوکراین خبر داد و افزود که ۴ موشک به خارکیف اصابت کرد.

الجزیره همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه میکولایف در جنوب اوکراین خبر داد.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین اوایل اسفند سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم کمک‌های همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی به ارتش اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.