جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 تير 1401     
واکنش شورای شهر تهران به لجام گسیختگی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی

 

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:مجموعه مدیریت‌شهری به طور قطع پیگیر نظارت بر عملکرد و نظام نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی است و درصورت بی‌میلی شهرداری، شورای‌شهر برای احقاق حق شهروندان به این موضوع ورود می‌کند.

سید جعفر هاشمی تشکری با اشاره به گله مندی مردم از نبود ساز و کار نظارت بر تاکسی‌های آنلاین گفت: به دلیل اینکه مجوز فعالیت این تاکسی‌ها را سازمان تاکسیرانی تهران صادر نکرده، این شرکت‌ها نه تنها در بحث نرخ گذاری بلکه در سایر امور هم تابع هیچ کدام از نرخ‌های مصوب شورای‌شهر نیستند بر همین اساس ما شاهد بی‌مبالاتی‌ها و لجام گسیختگی‌هایی در خصوص تاکسی‌های آنلاین هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نرخ‌های شناور تاکسی‌های اینترنتی افزود: اینکه تاکسی‌های آنلاین بتوانند خودشان به صورت شناور نرخ‌گذاری کنند و با طولانی شدن زمان سفر یا متناسب با معبر، کرایه‌ها را بدون هیچ ضابطه‌ای تغییر دهند، باید با مداخله دولت و شهرداری اصلاح شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: قاعده این است که شهرداری تهران در چارچوب یک لایحه، موضوع نظارت بر تاکسی‌های آنلاین و تعیین نرخ کرایه‌های آن‌ها را مدون کند و اگر شهرداری تهران هم تمایلی به این موضوع نداشته باشد، شورای شهر به این موضوع ورود کرده و طرحی را آماده می‌کند که هم بر عملکرد و هم بر نظام نرخ گذاری کرایه‌ها نظارت جدی شود.

تشکری هاشمی گفت:بر همین اساس، انتظار ما از شهرداری این است که لایحه نظارت بر تاکسی‌های آنلاین را به شورا بیاورد تا بررسی شود.