جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 تير 1401     
توقف فعالیت بزرگ‌ترین اسباب‌بازی‌ساز جهان در روسیه

 

توقف فعالیت بزرگ‌ترین اسباب‌بازی‌ساز جهان در روسیه

لگو دانمارکی، بزرگ‌ترین اسباب‌بازی‌ساز جهان اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود در روسیه را برای مدت نامشخص متوقف می‌کند و به استخدام کارکنان مسکو و همکاری با شرکتی که ۸۱ فروشگاه در روسیه دارد، پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت لگو گفت که این شرکت تصمیم گرفته است به طور نامحدود فعالیت‌های تجاری در روسیه را با توجه به ادامه اختلالات گسترده متوقف کند.

این شرکت در ماه مارس پس از حمله به اوکراین، تحویل به روسیه را متوقف کرده بود و در ژوئن اعلام کرد که برخی از فروشگاه‌ها را به‌دلیل مشکلات عرضه موقتا تعطیل خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه در اوایل ماه می، محصولات لگو را در فهرستی از کالاهایی قرار داد که می‌توان آن‌ها را بدون توافق مالک وارد کرد تا از محدودیت‌های اعمال‌شده بر سر درگیری در اوکراین عبور کند.

بر اساس اطلاعات موجود، سود خالص لگو در روسیه در سال گذشته با ۶۳ درصد افزایش به ۱.۸ میلیارد روبل (۴۲.۲۳ میلیون دلار سنگاپور) رسید.

شرکت‌هایی از جمله نایک و سیسکو در هفته‌های اخیر با افزایش سرعت خروج شرکت‌های غربی پس از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در آنچه که آن را «عملیات ویژه» می‌خواند، خروج خود را از روسیه اعلام کردند.