جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 تير 1401     
تصادف خودروی های پلیس، متاثر از واژگونی پژو405 بوده است

 

به گزارش خبرنگار تهرانی نیوز، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در خصوص حادثه برخورد دو خودروی پلیس راهور با یکدیگر گفت: در روزهای گذشته در فضای مجازی فیلمی رسانه ای شد مربوط به برخودرو دو خوروی پلیس راهنمایی و رانندگی ، که برای خیلی از مردم سوالاتی را به وجود آورد و بنده لازم دیدم در این خصوص توضیحاتی را عرض نمایم .

سرهنگ جهانی گفت: در تاریخ 18تیرماه در محور ارومیه به تبریز یک خودروی پژو 405 مشکی به وسیله همکاران پلیس راه دیده شد، که از سرعت بالایی برخوردار و مشغول به انجام حرکات نمایشی، سبقت های غیر مجاز و به مخاطره انداختن دیگر خودروهای درون جاده شده بود.

وی ادامه داد: همکاران پلیس به محض مشاهده خودروی مذکور ابتدا با اعلام ایست به آنها و با استفاده از  بلندگوی خودروی پلیس و تاکید بر کاهش سرعت به وسیله خودروی خاطی نمودند ولی از سمت سرنشینان وسیله نقیله خاطی نادیده گرفته شد . در این مسیر پلیس به دیگر همکاران خود در طول جاده نیز اعلام نمود تا در اولین خروجی یا عوارضی این وسیله نقلیه متوقف گردد، به همین دلیل خودروی پلیسی که به دنبال خودروری در حال فرار بود با ماشین پلیس بعدی که در راه اعلام همکار خود را دریافت نموده هم مسیر  و هر دو خودروی پلیس به دنبال متوقف کردنوسیله نقیله شروع به حرکت و سعی در متوقف کردن متخلفین را نمودند.  

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: در این حین خودروی فراری به علت سرعت بسیار بالایی که داشت با ماشین های دیگر در طول مسیر برخورد کرده، وارد حاشیه خاکی راه شده، منحرف و سپس واژگون می شود. بعد از واژگونی خودرو به علت ترافیکی که برای دیگر خودروها به وجود آمده که علت آن تماشای رانندگان و هم گرد و غبار خاکی که در هوا پخش شده بود باعث توجه  همکاران پلیس به حاشیه اتوبان شده چون با سرعت نصبتا بالایی به دنبال متوقف کردن همان خودرو بودند حواسشان پرت و با یکدیگر برخورد می کنند و تصادف رخ میدهد، که در این حادثه نیز یکی از همکاران پلیس مسدوم و به بیمارستان منتقل و بعد از رسیدگی های مربوطه خوشبختانه مرخص می شود.

سرهنگ جهانی در ادامه گفت: بعد از اتمام این حادثه بررسی خودروی خاطی صورت گرفته  از سرنشینان آن تست الکی گرفته که هرو مثبت بودند و همنچنین مقداری مشروبات الکی در خودرو نیز کشف و ضبط گردید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تهرانی نیوز با اشاره به این مورد که چرا پلیس راهنمایی و رانندگی حدفاصل بین دو خودرو را رعایت نکرده و با سرعت بالا زمینه تصادف را فراهم آوردند گفت: در چنین شرایط اولویت اول برای پلیس پیش گیری از تخلف ، تصادف و ایجاد ایمنی و آرامش برای مردم حتی متخلفین و سایر استفاده کنندگان از راه می باشد .در شرایط پیش آمده تمامی توجه رانندگان در آزاد راه و همچنین پلیس نیز به واژگونی خودرو پرت شده و همین مسئله باعث تصادف خودروهای پلیس نیز گردید. این موارد از تصادفات نشان می دهد رعایت حدفاصل دو خودرو و کنترل سرعت حتی برای نیروهای پلیس نیز لازم الاجرا می باشد.