جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 تير 1401     
عیدانه پلیس راهور :
تقسط جریمه های بالای سه میلیون تومان و دریافت کارت خودرو کمتر از 72 ساعت

 

به گزارش خبرنگار تهرانی نیوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا روز سه شنبه 21/4/1401  در نشست خبری که به مناسبت شروع عیاد مبارکه قربان و عید غدیر خم و همچنین ارائه گزارش سه ماهه عملکرد پلیس راهور برگزار نمود از طرح عیدانه این ارگان خبر داد.

رئیس پلیس راهور گفت :  هدف از برگزاری این نشست اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده توسط پلیس و همچنین ایجاد همدلی بین دستگاه ها و سازمان ها بوده است.به این جهت که پلیس فراجا مسئولیت بسیار مهمی را برعهده دارد، چه در حوزه مدیریت ترافیک ، تسحیل در ترددها و ارائه خدماتی که به مردم در بخش های ترافیکی و غیر ترافیکی  میدهد، مانند صدور گواهینامه، نقل و انتقالات وسایل نقلیه ،رسیدگی به تصادفات و بخش های مختلف دیگر که تمامی این موارد عوامل  مهمی در  کاهش آمار تصادفات خواهد بود که ما در سه ماهه نخست سال شاهد کاهش 5درصدی  تصادفات نسبت به سال گذشته بوده ایم لازم دیدیم تا گزارشی سه ماهه را در این خصوص ارائه دهیم.

سردار هادیانفر در ادامه با اشاره به طرح عیدانه پلیس راهو افزود: طرح عیدانه ما به مناسبت عید غدیر خم شامل 3 خدمات می شود. وی در خصوص اولین مورد این خدمت ضمن تبریک به افرادی که به تازگی در حال گرفتن گواهینامه رانندگی در هر پایه ای(1،2،3)  و موتور سیکلت هستند افزود به تمامی مراکز مربوط ابلاغ شده است تا حداکثر ظرف مدت 72 ساعت گواهینامه آنها درب منزل البته منوط به صحیح بودن آدرس سکونت خود تحویل گردد .

وی در ادامه گفت :طرح دوم عیدانه تسهیل فرآیند ترخیص خودرو و موتورسیکلت می باشد. افرادی که  به هر علت شرایط پرداخت جرائم خود را ندارند مانند مبالغ بالای جریمه یا موارد قانونی مانند پرداخت مهریه و ... می تواند جریمه های خود را به صورت تقسیطی بدون هیچ پیش پرداختی تنها با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و یا از طریق سایت پلیس من  نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.

 سردار هادیانفرادامه افزود: طرح عیدانه سوم با تاکید بر این مورد مطرح شده است که به تمامی همکاران پلیس راهور ابلاغ گردیده تا در این اعیاد مبارک برای خودروهایی که حتی دارای جریمه های بالای سه میلیون تومان نیز می باشند  تسهیلاتی فراهم آورند تا بتوانند جریمه خود را پرداخت کرده و مطابق آنچه در ماده 8 قانون هوای پاک برای توقیف وسیله نقلیه قید گردیده، ولی توقیف خودروخاطی صورت نگیرد تا افرادی که با خانوده هستند نیز دچار مشکلی نشوند. وی اظهار امیدواری کرد انشالله شرایط به گونه ای پیش برود که مردم بتوانند از این  خدمات عیدانه ما استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: با ابلاغیه که به تمامی همکاران  داده شده است خواستار این هستیم حتی کارت وسایل نقلیه نیز با توجه به نقل و انتقالات بالایی که روزانه در کشور  و بالغ بر 40000 هزار مورد صورت میگیرد و بعد از وقفه کوتاهی که در این خصوص به وجود آمده بود ولی در حال حاضر به روز شده است، ظرف مدت کمتر از 72 ساعت، کارت خودرو را درب منزل و باز هم منوط به صحت اطلاعات و مشخصات محل سکونت دریافت نمایند.

سردارهادیانفر در پایان با اشاره به اعتراض برخی از افراد در خصوص جرایم کرونایی خود نیز گفت: دستوراتی اتخاذ گردیده تا طبق کمسیون ماده 5 کشوری افرادی که محل کار و یا زندگی آنها ، افرادی که ماموریت کاری داشته اند، کادر درمان و اصحاب رسانه و ... بتوانند با مراجعه به مراکز مربوطه و ارائه مستندات نسبت به حذف جرایم خود اقدام نموده و ما نیز از همکاران خود خواسته ایم تا این موارد را  در اولیت کاریشان قرار دهند و با نگاهی مثبت به این موضوع رسیدگی و نسبت به  حذف این جرایم اقدام نمایند.