جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 تير 1401     
شورای امنیت امروز درباره یمن نشست برگزار می‌کند

 

در پی تمدید توافقنامه آتش‌بس انسانی در یمن و تاکید نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصارالله بر پایبندی‌شان به بندهای این توافقنامه به مناسبت عید قربان، شورای امنیت امروز (دوشنبه) نشستی جهت رایزنی درباره شرایط این کشور برگزار می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العربیه، طبق دستور جلسه ماهانه شورای امنیت، کل این شورا امروز نشست مشورتی غیرعلنی را برای بررسی تحولات یمن برگزار خواهد کرد.

 

قرار است در این نشست مشورتی، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن، گزارشی از تحولات یمن در سطوح نظامی، اقتصادی و انسانی و نیز آخرین تحولات آتش‌بس موجود در این کشور و میزان پایبندی طرف‌های درگیر به اجرای بندهای آن ارائه کند.

 

انتظار می‌رود گروندبرگ در گزارش خود به نتایج سومین نشست کمیته نظامی هماهنگی میان نمایندگان دولت مستعفی و گروه انصارالله که به تازگی در امان، پایتخت اردن با توافق دو طرف برای تعهد بیشتر به بندهای آتش‌بس به مناسبت عید قربان، استمرار توقف تمامی عملیات‌های نظامی و آغاز اقداماتی جهت اعتمادسازی به پایان رسید، بپردازد.

 

همچنین انتظار می‌رود در گزارش فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن به ابعاد و دلایل اجرا نشدن برخی از بندهای آتش‌بس به ویژه بازگشایی مسیرها از تعز و به مقصد آن و پیشنهاد جدید و اصلاح شده او برای بازگشایی مرحله‌ای مسیرها، به این شکل که در مرحله اول چهار مسیر در تعز و مرحله دوم مسیرهای اصلی این استان و سایر استان‌ها همانند مارب، البیضاء، الجوف، الحدیده و الضالع پرداخته شود.