جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 تير 1401     
مشارکت شهرداری با نهادها و مجموعه‌های مسئول برای ساخت و ساز

 

به گزارش تهرانی نیوز،علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره برنامه‌های شهرداری در زمینه تامین مسکن برای تهرانی‌ها اظهارداشت: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظایفی را برعهده مدیریت شهری گذاشته است که بسیاری از بندهای آن در مدیریت شهری مانند توجه به تأمین مسکن استطاعت پذیر پیش از این دوره مغفول مانده بود.

وی  افزود: مدیریت مشارکتی را برای خود به عنوان یک اصل قرار دادیم زیرا یکی از مشکلات موجود برای مدیریت‌ها فقر تفکر است.

 ۵۱ درصد تهرانی‌ها اجاره نشین هستند

شهردار تهران افزود: در حوزه مسکن ۳ دسته کار در دست اقدام است که به کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. فعالیت ما در کوتاه مدت ناظر به مصوبه هیأت وزیران، اجاره داری و تملک از طریق تسهیلات است تا بتوانیم از این طریق به همشهریان خود که ۵۱ درصد آنها اجاره نشین هستند کمک کنیم.

مشارکت شهرداری با نهادها و مجموعه‌های مسئول برای ساخت و ساز 

زاکانی با تاکید بر این موضوع که شهرداری خود را مکلف می‌داند که نقش آفرین و مسئول در حوزه مسکن باشد ادامه داد: بعد از تشکیل قرارگاه مسکن زمین‌های فریز شده در مناطق احصاء و لکه گذاری شده است که برای ساخت و ساز در حال فعالیت و مشارکت با نهادها و مجموعه‌های مسئول هستیم.

شهرداری بازیگر اصلی اجاره داری در تهران

وی بیان کرد: در بخش استیجاری در حال دنبال کردن مسیری هستیم که شهرداری مالک خانه‌های استیجاری باشد و شهرداری بازیگر اصلی اجاره داری در تهران شود.

شهردار تهران افزود: برای بلند مدت به دنبال نوسازی شهر تهران هستیم و در ادامه این اقدام با معماری ایرانی و اسلامی شاهد بازطراحی شهری هستیم که برای رسیدن به این هدف قطعه زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو احصاء شده است و از طریق این اقدام به دنبال منبع خلق ثروت برای توسعه زیر ساخت‌ها هستیم که برای این کار بلندمدت ستادی تشکیل شده و معاونت شهرسازی و معماری ما نیز در حال فعالیت در این حوزه است.