جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 تير 1401     
رهاسازی ۴۴۰ ملک در خیابان شوش پس از ۴۰ سال

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه ۱۵ از خارج شدن ۴۴۰ پلاک از داخل طرح تعریض خیابان شوش خبر داد.

مهدی صباغ با اعلام موافقت کمیسیون ماده ۵ برای خارج شدن املاک خیابان شوش و محله طیب از طرح، به ویژگی‌ها و اهمیت این محور اشاره کرد و گفت: خیابان شوش عملکرد شریانی درجه یک دارد؛ اما به دلیل فریز شدن این خیابان عملا محدودیت هایی برای اهالی ایجاد شده بود که  بافت فرسوده املاک این محدوده و آسیب های اجتماعی و نارضایتی شهروندان را به همراه داشت.
 
وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی محور شوش شرقی حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان خاوران بازنگری شد و عرض این محور از ۴۵ متر به ۲۰ متر تغییر یافت، ادامه داد: با این اقدام  مشکل ۴۴۰ پلاک بلاتکلیف واقع در این محور پس از ۴۰ سال گره گشایی شد؛ در حالی این محور اصطلاحا فریز شده بود و در ۱۵ سال گذشته تنها ۲۰ درصد این طرح پیشرفت داشت و بررسی‌ها هم نشان داد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.
 
شهردار منطقه ۱۵ اظهار کرد: با خارج شدن املاک از طرح، مالکان این محدوده که عمدتا منازلشان فرسوده شده، می‌توانند با استفاده از طرح های تشویقی اقدام به نوسازی ملک خود کنند. در این مدت ۲۱ پلاک تملک شده و حالا با خارج شدن اراضی از طرح، فضای ۷۵۰۰ متری در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد که آن را برای خدمات عمومی همچون بوستان و.... استفاده می‌کنیم.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: