جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 خرداد 1401     
نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا؛ تاریخچه فراز و نشیب‌های بیت کوین

 

بیت کوین به دلیل رشد چشمگیر خود از سال ۲۰۰۹ تاکنون توانسته توجه جهان را به سمت خود جلب کند. با این حال تمام این روند، بصورت صعودی نبوده و قیمت بیت کوین سقوط‌های فراوان و افت‌های بسیاری را نیز تجربه کرده است. با وجود عدم ثبات در کوتاه مدت، بیت کوین تاکنون از تمام دارایی‌های سنتی عملکرد بهتری داشته است. ترکیبی از عوامل متعدد، تاریخچه قیمت بیت کوین را رقم زده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌ها و دیدگاه‌های مختلف به بررسی آنها بپردازید. در این مقاله نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا و عوامل تاثیر‌گذار بر آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با میهن بلاکچین همراه باشید.

این مطلب به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، سابقه بسیار گسترده‌تری دارد. اگرچه در مقایسه با تاریخ ۲۰۰ ساله بازار سهام ایالات متحده هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود است. رویدادهایی مانند هک صرافی MT Gox در سال ۲۰۱۴ و سقوط بازار سهام در سال ۲۰۲۰، توضیحی برای برخی رفتارهای کوتاه مدت و میان مدت اولین رمزارز جهان هستند. در بلندمدت، شما قادر خواهید بود تا با نگاه به مدلهایی که از تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل سنتیمنتال بدست می‌آید، به یک دید کلی دست پیدا کنید.

برای تحلیل تکنیکال، منحنی رشد لگاریتمی بیت کوین و نظریه Hyper Wave، دو مدل جذاب هستند. نظریه Hyperwave (نظریه موج‌های فراگیر) قیمت را در مراحل چرخه‌ای، با احساس (تحلیل سنتیمنتال) سرمایه گذاران پیوند می‌دهد. زمانی که صحبت از تحلیل بنیادی یا فاندمنتال می‌شود، مدل‌های Stock To Flow و Metcalfe قیمت بیت کوین را به خوبی پیش‌بینی می‌کنند. در نهایت، شما می‌توانید از ترکیب این روش‌ها استفاده کنید تا به دید متعادلی در این زمینه دست پیدا کنید. در ادامه خلاصه‌ای از سرگذشت بیت کوین که سرشار از فراز، فرودها و نوسانات مختلف به ویژه در سال ۲۰۲۱ است را در قالب نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا با هم در گذر زمان می‌بینیم.

۱۸ آگوست ۲۰۰۸ تا مه ۲۰۱۰ – تولد بیت کوین

  • ۲۲ آگوست ۲۰۰۸
  • قیمت بیت کوین: صفر دلار

ساتوشی ناکاموتو به وی دای (Wei Dai) خالق B-money ایمیل زد و نسبت به این پروژه ابزار علاقه کرد و گفت قصد تکمیل ایده او را دارد. 

ایمیل ساتوشی ناکاموتو به Wei Dai
source: coinmarketcap.com
  • ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸
  • قیمت بیت کوین: صفر دلار

ساتوشی پیامی با عنوان Bitcoin P2P e-cash paper در یک لیست ایمیل منتشر کرد. در این ایمیل سیستم پول الکترونیکی کاملا همتابه‌همتا و بی‌نیاز از شخص ثالث مورد اعتماد معرفی شده بود. پیام کامل را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید. ایمیل حاوی لینکی از وایت پیپر بیت کوین تحت عنوان یک سیستم پول الکترونیکی همتابه‌همتا بود.

وایت پیپر بیت کوین
source: coinmarketcap.com

در وایت پیپر بیت کوین به‌عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیک توصیف شده بود که به جای اعتماد بر اثبات رمزنگاری متکی بود و اجازه می‌داد دو فرد بدون نیاز به اعتماد به یک شخص ثالث به صورت مستقیم با یکدیگر معامله کنند. ساتوشی شرحی از نحوه عملکرد تراکنش‌ها را به شرح زیر ارائه کرد:

هر فرد کوین را با امضای دیجیتالی یک هش از تراکنش قبلی و کلید عمومی فرد گیرنده و افزودن این‌ها به انتهای کوین انتقال می‌دهد. دریافت‌کننده می‌تواند امضاها را برای تایید زنجیره مالکیت تایید کند. 

 

  • ۱۲ دسامبر ۲۰۰۸
  • قیمت بیت کوین: صفر دلار

بیت کوین به منبع انجمن متن باز Sourceforge افزوده شد. نظرات جالبی درباره نحوه استفاده از بیت کوین برای اولین بار بین اولین توسعه‌دهندگان و مشارکت‌کنندگان رد و بدل شد. چندین پیام از هال فینی وجود دارد که به ساتوشی درباره وجود باگ‌هایی در کد اولیه بیت کوین هشدار می‌داد. می‌توانید پیام فینی در مورد پتانسیل ارزش بیت کوین در صورت تبدیل شدن به سیستم پرداخت غالب در سراسر جهان را در تصویر زیر مشاهده کنید: 

پیام هال فینی به ساتوشی