جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 ارديبهشت 1401     
شهردار تهران تاکید کرد:
ایجاد زمینه حضور مردم در موضوعات مدیریت شهری

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری شهروندان برای حل معضلات شهری در تهران، گفت: ایجاد زمینه حضور مردم در موضوعات مدیریت شهری فرصت طلایی را خلق می‌کند.

علیرضا زاکانی در آیین‌ رونمایی از سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی گفت: موضوع مدیریت شهری سه جزء شهر، شهروند و شهرداری را مدنظر قرار داده که در میان این سه جزء، شهروندان اهمیت ممتاز را دارند و در تمامی اقدامات شهرداری تهران نگاه و توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. پیشرفت و آبادانی شهر، زمینه آسایش و آرامش و رشد مادی و معنوی افراد در جامعه را به همراه دارد و شهرداری تلاش می‌کند این زمینه را فراهم آورد.
 
وی ادامه داد: برهم انباشتگی مشکلات در تهران به ظاهر کلاف سردرگمی را ایجاد کرده؛ اما دستان توانمند شهروندان می‌تواند تحول‌های عظیمی را ایجاد کند و حضور آنها می‌تواند گره‌گشا باشد. ایجاد زمینه حضور مردم در حقیقت یک فرصت طلایی را برای مجموعه مدیریت شهری خلق می‌کند.
 
شهردار تهران اظهار کرد: مردم امروز نارضایتی‌هایی دارند که بی‌تردید رشد سرمایه‌های اجتماعی با ارائه‌ خدمات صادقانه محقق می‌شود و زمینه حضور شهروندان را در حل مشکلات فراهم می‌کند و مدیریت شهری توجه ویژه‌ای در جهت ارتقاء ظرفیت خدمت رسانی خود با تحقق آبادانی و پیشرفت شهر دارد. قطعا تحقق این مهم با حضور مردم در عرصه‌های مختلف فراهم می‌شود.
 
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که ایده‌پردازی، ارائه طریق و مشارکت در ساختن یک افق و هم‌آفرینی پیرامون ایده‌آل‌ها باید از طریق مردم و نخبگان صورت گیرد، گفت: در مسیر، نیازمند همراهی و کمک مردم هستیم و در انجام امور نظارت بر مدیریت شهری، حق طبیعی برای مردم قائل هستیم. ایجاد تسهیلات برای تمام سطوح نظارتی و مشارکت و امکانات مبتنی بر ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی از موضوعاتی است که به شدت مدنظر ماست تا تمام خواسته‌های خود را در یک وجه در فضای مجازی داشته باشیم. قطعا در این مسیر به زودی شاهد یک درگاه جامع خواهیم بود که شرایط مطلوبی را در فضای مجازی ایجاد خواهد کرد و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران نیز خبرهای خوبی را برای ما و مردم خواهند داشت.
 
زاکانی با اشاره به قدمت 15 ساله سامانه‌های 137 و 1888 گفت: تلاش و تجربه این سامانه‌ها برای ما مغتنم بود معایب و نقاط قوتی هم داشت و در مسیر تعاملی با مردم تلاش کردیم ارتباط دو طرفه فعالی را ایجاد کنیم امروز ما یک صورتی از کار و تلاش همکارانمان را رونمایی کردیم و امیدواریم فرصت ارتباط با مردم به عنوان فرصتی طلایی شناخته شود و از چابکی و چالاکی خدمت به مردم اعتماد عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی را شاهد باشیم.
 
وی تاکید کرد: در شش ماهه نخست امسال تلاش خواهیم کرد در حوزه نرم‌افزاری و ایجاد ساختارهای ارتباطی تحولی چشمگیر را رقم بزنیم که یکی از موارد این تحول همین سامانه 137 است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: