جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 ارديبهشت 1401     
پنج روز کیفیت «قابل قبول» هوای تهران طی هفته گذشته

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت کیفیت هوای تهران گفت: از ۳ تا ۹ اردیبهشت پنج روز کیفیت هوای قابل قبول و دو روز ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسید.

 دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی در مورد وضعیت هوای پایتخت در هفته گذشته اظهارکرد: در این مدت، طی تمام روزها ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون آلاینده شاخص شهر بود.
 
وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت‌) شاخص کیفیت هوا با عدد ۱۲۴ به بالاترین میزان خود در این بازه زمانی رسید، گفت: علت این امر افزایش سرعت باد تا ۱۲ متر در ثانیه در روز قبل از آن و انتقال ذرات گرد و غبار به هوای شهر بود.
 
میرزائی قمی با بیان این‌که کم‌ترین عدد شاخص نیز در روز دوشنبه (۵ اردیبهشت) با عدد ۷۶ بود، اظهارکرد: در هفته مورد بررسی، تعداد روزهای نامطلوب یک روز بیشتر از هفته قبل از آن بود و در مجموع با توجه به وزش باد با سرعت قابل قبول در برخی ساعات و بارش‌های پراکنده، افزایش چشمگیری در شاخص کیفیت هوا مشاهده نشد.
 
 وی با اعلام اینکه بارش باران در بعد از ظهر روز جمعه (۹ اردیبهشت) منجر به کاهش غلظت ذرات معلق در هوای شهر شد، خاطرنشان کرد: ساعت ۸ صبح روز امروز (۱۰ اردیبهشت‌) شاخص برخط کیفیت هوا به لحاظ این آلاینده به عدد قابل قبول ۷۰ رسید.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: