جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
شوره سر را چطورازبین ببریم؟

شفا آنلاین: يک متخصص طب سنتي گفت شوره سر به شکل پوسته‌هاي نازک، ظريف و به مقدار اندک و يا به شکل پوسته‌هاي ضخيم و به مقدار زياد در سطح سر ايجاد مي‌شود.

دکتر ليلا شيربيگي با اشاره به اينکه شوره سر از ديدگاه طب سنّتي ايران به دو علت ايجاد مي‌شود، افزود: شوره سر نوعي اختلال در لايه سطحي پوست سر است که با وجود سلامت کامل در بقيه اعضاي بدن ايجاد مي شود. وي با بيان اين مطلب که براي پوسته‌هاي خفيف و نازک درمان‌هاي ساده‌اي وجود دارد، گفت: دو ساعت قبل از حمام مي‌توانيد از روغن‌هايي مانند روغن گل سرخ، روغن گل بنفشه، لعاب گل ختمي، لعاب اسفرزه و آب چغندر پخته را بر روي سر ماليده و در صورتي که برايتان مفيد بود هر بار قبل از حمام اين کار را تکرار کنيد.

اين متخصص طب سنتي افزود: گل ختمي و دانه اسفرزه هنگامي که آب گرم روي آنها بريزيد بعد از مدتي مايع غليظ و ژله مانندي ايجاد مي‌شود، سپس با پارچه‌اي اين لعاب را از گل يا دانه جدا کرده و لعاب آن را بر سرتان بماليد.

شيربيگي تاکيد کرد: در صورتي که با چند بار استفاده از مواد به نتيجه مطلوب نرسيديد احتمالاً بدن دچار نوعي از سوء مزاج است و به پاکسازي نياز دارد که در اين شرايط بايد به پزشک متخصص طب سنّتي مراجعه شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: