جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 خرداد 1394     
مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشکات فرهنگ ترافیک فردا برگزار می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مراسم اختتامیه سومین جشنواره آموزش های شهروندی (مشکات) در محور فرهنگ ترافیک، عصر فردا (دوشنبه 18 خرداد) در محل سالن اصلی برج میلاد تهران برگزار می شود.

در این ارتباط معاون شهردار تهران بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی را ناشی از عدم رعایت نظم و انضباط و عدم الزام سواره ها و پیاده ها به رعایت قوانین و مقررات دانست و گفت: جشنواره مشکات، فرآیندی مردمی با رویکردی آموزشی است که مبنای حرکت خود را بر مشارکت شهروندان در یادگیری اصول و حقوق شهروندی قرار داده است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این که از جمله اهداف جشنواره مشکات، جلب همکاری شهروندان، ترویج الگوهای صحیح اخلاق و رفتار شهروندی و ایجاد تعامل مستمر بین شهروندان و مدیریت شهری است، افرود: رونق بخشی به فضای آموزش شهروندی، تقویت و گسترش انگیزه های مشارکت جویی در میان شهروندان، افزایش آگاهی و مهارت شهروندان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و توسعه آموزش های همگانی از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی محور فرهنگ ترافیک در جشنواره مشکات را موجب توجه همگان به موضوع ترافیک به عنوان مسئله ای همگانی، مشارکت موثر شهروندان در برقراری نظم و انضباط و توجه به ایمنی عبور و مرو دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان با آفرینش و ارسال آثار خود در قالب های مختلف هنری در این جشنواره آموزشی، مشارکت و فعالیت داشته و در بهبود رفتارهای ترافیکی و ارتقای فرهنگ ترافیک سهیم و شریک هستند.

بر اساس این گزارش در این جشنواره که با محوریت اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران برگزار می شود، واحدهای تحت پوشش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جمله سازمان حمل و نقل و ترافیک، ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت بهره برداری مترو، سازمان پایانه ها و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مشارکت دارند.

گفتنی است در این جشنواره که مراسم اختتامیه عصر فردا (دوشنبه 18 خرداد) در محل سالن اصلی برج میلاد تهران برگزار می شود، از 102 نفر از شهروندان تهرانی که آثار ایشان از میان حدود 150 هزار شهروند تهرانی به عنوان نفرات برتر انتخاب شده اند، تجلیل به عمل می آید.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: