جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 خرداد 1394     
ده سال اخیر دهه توسعه حمل و نقل عمومی در تهران بود

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اعلام این که توسعه حمل و نقل شهری از مصادیق توسعه پایدار و بستر توسعه شهرهاست، گفت: حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی، نقش زیادی در افزایش توانمندی های اقتصاد شهری دارد و در رشد اقتصادی شهرها بسیار مؤثر است. 

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: تمام شهرها به ویژه کلان شهرها به یک شبکه حمل و نقل عمومی فراگیر و کارآمد با محوریت شبکه ریلی نیاز دارند تا مردم بتوانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به سرعت و سهولت در شهر رفت و آمد نمایند.

وی با تأکید بر این که گسترش سیستم حمل و نقل عمومی از اهمیت و جایگاه ویژه ای در جهان امروز برخوردار است، اعلام کرد: توسعه حمل و نقل نیاز به اراده و عزم جدی، اعتبار کافی و توانایی های فنی و مدیریتی دارد و بدون تردید، توسعه حمل و نقل شهری در کلان شهری همچون تهران، نیازمند بودجه ملی و حمایت دولت است.

معاون شهردار تهران مدیریت زمان را در شهر بزرگی همچون تهران، موضوعی مهم دانست و اظهار کرد: به این منظور، قطارهای مترو که بدون موانع موجود در سطح زمین با سرعت در زیر زمین حرکت می کنند و اتوبوس های تندرو که به سرعت از مسیرهای ویژه عبور می کنند، می توانند در وقت شهروندان صرفه جویی نمایند.

مهندس تشکری هاشمی اتصال نقاط مختلف شهر از طریق حمل و نقل  عمومی را از محاسن و مزایای یک شبکه حمل و نقل شهری اثرگذار و کارآمد عنوان و تصریح کرد: شبکه ای مؤثر است که اقصی نقاط شهر را به هم متصل کند و امروز در تهران شاهد تحقق نسبی این مهم از طریق شبکه ای از خطوط ریلی خطوط اتوبوسرانی تندرو هستیم.

وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری در دهه اخیر اهتمام خود را به منظور تکمیل زیرساخت های حمل و نقل شهری به کار گرفته، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در این سال ها علاوه بر توسعه ساختارهای حمل و نقل عمومی از جمله خطوط ریلی و خطوط بی آر تی، نسبت به گسترش محورهای بزرگراهی و تونل های شهری اقدام نموده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: