جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 خرداد 1394     
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد
سهم 85 درصدی دولت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 5 سال است که پرداخت نشده است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ارتقای فر هنگ ترافیک گفت : در این راستا اقداماتی را دولت و شهرداری باید انجام دهند و انتظار می رود شهروندان نیز رفتارهای ترافیکی صحیح را گسترش دهند.

اقبال شاکری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : همچنین باید آموزش های صحیح و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را گسترش دهیم و رعایت آیین نامه های حمل و نقل و خطوط سفید برای افراد باید شاخص رانندگی باشد و افرادی که در طول سال کمترین جریمه را دارند تشویق شوند.

وی افزود: یکی از دلایل ترافیک سنگین در خیابان های شهر به دلیل عدم وجود ناوگان حمل و نقل به تعداد کافی و همچنین متناسب نبودن با استانداردهای لازم می باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح جامع حمل و نقل عمومی از کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک ارائه شده است که طی 2 هفته آینده در کمیسیون تصویب شده و به صحن شورا ارجاع داده خواهد شد.

شاکری در خصوص موارد ذکر شده در طرح جامع حمل و نقل گفت : در این طرح مواردی شامل : ارتقاع خطوط بی آر تی به 11 خط فرا منطقه ای ، ارتقاع خطوط داخل شهر و حومه شهر بالای 500 کیلومتر ، ناوگان اتوبوسرانی به 11 هزار دستگاه افزایش یابد ، احداث پارکینگ های اطراف رینگ فرامنطقه ای حدود 160 هزار و کاهش پارکینگ های حاشیه ای مطرح  شده است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع ترافیک تهران افزود: براساس این طرح باید 75 درصد از سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد در حالی که هم اکنون این رقم براساس اعلام مسئولین شهری 59 درصد است البته موانع و کم و کاستی هایی در تامین اعتبارات وجود دارد که امید است با کمک دولت و شهرداری نیز این سهم افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین دولت سهم خود را از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 85 درصد و مترو 50 درصد است که مدت 5 سال است که پرداخت نشده است و امید است هر چه زودتر پرداخت شود.

شاکری همچنین به تاثیر توافقات بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت :  توافقات صورت گرفته تاثیر چندانی بر حمل و نقل عمومی نخواهد داشت.

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: