جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1393     
تهیه نقشه زنده احساسات انسان

مهر: پژوهشگران استرالیایی شیوه نوینی برای نشان دادن احساسات ساکنان زمین و چگونگی تغییر فوری آن ارائه کرده اند.

محققان نقشه زنده ای از احساسات انسانی را بر اساس توییت هایی که آنها بر روی شبکه های اجتماعی قرار می دهند تهیه کرده اند، ابزاری که می تواند توییت ها را به طور زمان واقعی آنالیز کند.

سایت 'We Feel' روزانه 600 کلمه خاص را در 27 میلیون توییت بررسی می کند.

محققان موسسه بلک داگ و سازمان تحقیقات CSIRO استرالیا این نقشه را تهیه کرده اند. این نقشه کلمات میلیون ها توییت را برای نشان دادن دیدگاه زمان واقعی از احساسات ما آنالیز می کند.

سایت  We Feel به دانشمندان کمک می کند چگونگی تغییر احساسات ما در طول زمان و به واسطه تغییرات در عوامل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مانند آب و هوا، موقع روز، اخبار یک مصیبت طبیعی یا بی ثباتی سیاسی دریابند.

آنها امیدوارند این ابزار بتواند به شناخت چگونگی تغییرات حالت روحی جمعی و اشتراکی ما و همچنین به نظارت سلامت روحی اجتماع کمک کرده و پیش بینی کند در کجا باید خدماتی برای بهبود سلامت روحی ارائه شود.

پروفسور هلن کریستنسن مدیر موسسه بلک داگ گفت:  feel we نشان می دهند چگونه می توان از رسانه اجتماعی برای تشخیص سلامت روان ضعیف و نظارت بر تغییرات بر اساس زمان و مکان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: قدرت این اطلاعات را نمی تواند دست کم گرفت.

در حال حاضر محققان سلامت روان و برنامه های سلامت عمومی مرتبط از داده های جمعیتی افراد بالای پنج سال  استفاده می کنند.

در این سایت حال روحی افراد بر اساس جنسیت زن، مرد و جنسیت نامشخص، نشان داده شده و حالت روحی افراد کشورهای مختلف با رنگهای مجزا، در ساعات مختلف مشخص می شود.

در این سایت حالت های شادی و خوشحالی با رنگ سبز سدری، عشق و دوست داشتن با رنگ سبز زیتونی، غم و ناراحتی با رنگ آبی، خشم و عصبانیت با رنگ سرخابی، ترس با صورتی شگفتی با رنگ زرد و احساساتی غیر از اینها با رنگ خاکستری نشان داده می شود.

وضعیت ایران در صبح روز شنبه سوم خرداد

بر اساس داده های موجود بر روی وب سایت We Feel'  از ساعت 00:00 روز شنبه تا 10 بامداد، ایرانی ها( تهران) سه هزار  توییت عاطفی و احساسی داشته اند که از این تعداد 27.41 درصد به زبان انگلیسی صورت گرفته است.

از این تعداد 16 درصد مرد، 12 درصد زن و 72 درصد جنسیت نامشخص هستند.

بر این اساس بیشترین حالت روحی که ایرانی ها توییت کرده اند شادی و خوشحالی بوده است یعنی 40 درصد.

4.37 درصد عشق و دوست داشتن، 10 درصد غم و ناراحتی، 2.26 درصد خشم و عصبانیت ، 2.74 درصد ترس، 2.81 درصد شگفتی و 9 درصد نیز توییت هایی با احساسات دیگر بوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: