جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 خرداد 1394     
اگر آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی قرار نگیرد، آثار شوم آن همه مردم را درگیر می کند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بروز آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف تهران تفاوت های قابل توجهی دارد، اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد منطقه 12 تهران به کانون آسیب های اجتماعی این شهر بدل شده و لازم است توجه ویژه ای به آن شود.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی درباره اهمیت توجه به وضعیت آسیب های اجتماعی درکلانشهر تهران اظهارکرد: بررسی های علمی کمیته اجتماعی شهر تهران نشان می دهد 22 آسیب اجتماعی شاخص درسطح شهر تهران مشهود است که اعتیاد، تکدی گری، طلاق و کودکان خیابانی در صدر آن قرار دارند. اگرچه وضعیت کنونی آسیب های اجتماعی در کشور نگران کننده است، اما این وضعیت در ابرشهر تهران، به حدی رسیده که موجب نگرانی مسئولان، شهروندان و خانواده ها شده است.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: بررسی های صورت گرفته در رابطه با آسیب های اجتماعی شهر تهران با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاهی و حوزه نشان داده است قریب به 100 آسیب اجتماعی پنهان در شهر تهران وجود دارد که به تدریج در حال آشکار شدن می باشند. درواقع این تحقیقات گواه آن است که خطری جدی در کمین است و اگر موضوع آسیب های اجتماعی به صورت ساختاری مورد توجه جدی قرار نگیرد، به طور حتم آثار شوم این آسیب ها گریبان مردم را می گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت مدیران شهر را در مدیریت آسیب های اجتماعی کلیدی خواند و افزود: اگر بتوانیم موازی کاری را در حوزه آسیب های اجتماعی کنار بگذاریم و مسئولان فرهنگی و اجتماعی در نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی ، اداره اوقاف، سازمان های دانش آموزی، حوزه و دانشگاه در حیطه اختیارات خود هر کدام بخشی از موضوعات آسیب های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و پاسخگو باشند، به طور حتم نتیجه کار مطلوب خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون ورود به حوزه آسیب های اجتماعی در حیطه وظایف مدیریت شهر تعریف نشده است، تصریح کرد: با این حال یکی از وظایف مهم مدیریت شهری احقاق حقوق شهروندی است که شهرداری تهران نیز در این راستا با توجه به وظایف اخلاقی و شرعی که بر عهده دارد، خود را از این حوزه کنار نکشیده است و آنچنان مسئولانه به آسیب های اجتماعی شهر تهران ورود پیدا کرده که سبب شده نهادهای مسئول دست کمک به سمت شهرداری تهران دراز کنند.

حجت الاسلام ناصحی خاطرنشان کرد: ورود شهرداری به ایجاد انضباط اجتماعی در مرکز تهران اقدامی قابل توجه است. امیدوارم شهرداری تهران به هرندی توجه ویژه ای داشته باشد چراکه معتادان و آسیب های اجتماعی این منطقه مشکلات جدی برای شهروندان ایجادکرده است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل یک کمیته با حضور مدیران و مسئولان بهزیستی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه اظهار کرد: باید برای این کمیته مسئولی تعیین شود تا آسیب های اجتماعی را در شهر تهران مدیریت کند. اگر مسئولیت این کمیته را به شهردار تهران واگذار کنند به طور قطع در حوزه آسیب های اجتماعی شهر به نتیجه می رسیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اصلی ترین حوزه های آسیب های اجتماعی همانند جمع آوری معتادان و متکدیان با خلا قانونی مواجه است، گفت: حضور موثر مجلس در زمینه قانونگذاری و قوه قضاییه برای کنترل قضایی آسیب های اجتماعی در کمیته مشترک اهمیت دارد. امیدواریم با ورود شهرداری تهران شاهد فعال شدن سایر حوزه های مرتبط با بحث های آسیب های اجتماعی نیز باشیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: