جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1393     
ساخت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بعثت با خیابان شهید رجایی

به گزارش شهرداری نیوز،پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بعثت با خیابان شهید رجایی که در مرحله تجهیز کارگاه و رفع معارضات ملکی است، با حداقل مزاحمت های ترافیکی در مسیر اصلی و نیز خیابان شهید رجایی اجرا خواهد شد.

قاسم مالدار،مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام این خبر گفت: اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بعثت با خیابان شهید رجایی، امکان جمع آوری پل فلزی موجود در بخش حدفاصل خیابان بخارایی تا خیابان شهید رجایی را فراهم خواهد کرد؛ پلی که در سال 1369 به منظور عبور بزرگراه بعثت از روی خطوط راه آهن و مترو احداث شده اما فرسودگی، شیب نامناسب طولی و عرضی و مشخصات خاص هندسی، این سازه فلزی را نیازمند تعویض و نوسازی کرده است.

مالدار با بیان آنکه نخستین مطالعات و طراحی ها به منظور نوسازی پل فلزی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بعثت با خیابان شهید رجایی به سال 1386 باز می گردد، افزود: در آن زمان نوسازی پل مذکور به همراه غیرهمسطح سازی تقاطع های چراغ دار قبل و بعد از پل، به هدف اصلی طراحی ها تبدیل شده بود. تا اینکه در سال 90 متعاقب انجام مطالعات و بررسی های یادشده، طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بعثت با خیابان شهید رجایی موضوع کارگاه های مهندسی ارزش سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت تا در نهایت گزینه هایی همچون احداث زیرگذر، تعریض پل موجود و احداث پل روگذر تحلیل و ارزیابی شود.

به گفته مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، بررسی و مقایسه 8 گزینه اجرایی مختلف به لحاظ مواردی همچون هزینه های بالای احداث زیرگذر، جابجایی تاسیسات و زمان بندی اجرای پروژه، منجر به انتخاب گزینه احداث پل روگذر صندوقه ای بتنی با پایه های بتنی شد؛ طرحی که بعدها در کمیسیون عمران شهرداری تهران تصویب شد و اجرای آن در برنامه پنج ساله دوم مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شهرنوشت،  طرح مذکور شامل یک پل اصلی به طول 1060 متر، حدفاصل تقاطع خیابان بهرامی تا مقابل پارک بعثت است. این پل صندوقه ای در مسیر خود از روی خیابان شهید رجایی، خطوط راه آهن و مترو و خیابان های عباسی، خزانه و تقوی عبور می کند. همچنین دو رمپ شمالی و جنوبی به طول 600 متر، امکان دسترسی این پل سواره رو به معابر محلی و ترمینال جنوب را فراهم خواهد کرد. رمپ شمالی این تقاطع از مقابل ترمینال جنوب آغاز شده و تا قبل از خیابان شهید رجایی ادامه می یابد تا دسترسی مسیر شرق به غرب بزرگراه بعثت به شمال خیابان شهید رجایی تامین شود. رمپ جنوبی نیز در مسیر غرب به شرق وظیفه برقراری ارتباط خیابان شهید رجایی به شرق بزرگراه بعثت و ترمینال جنوب را بر عهده دارد. در این طرح هر یک از باندهای عبوری پل اصلی شامل یک خط ویژه اتوبوس های تندرو و دو خط عبوری برای سایر وسایل نقلیه می باشد و تمهیدات لازم برای دسترسی خط ویژه اتوبوس های تندرو به داخل ترمینال نیز پیش بینی شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: