جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 فروردين 1401     
شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد:
از احداث نخستین موزه پرواز تا ساماندهی گلفروشان بهشت زهرا و برخورد با مافیای گل فروشی

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۱۹ طرح ساماندهی گلفروشان بهشت زهرا (س) و احداث موزه پرواز و آجر در سطح منطقه ۱۹ را تشریح کرد.

مهدی هدایت در نشست خبری امروز (دوشنبه) با اشاره به دو معضل فرامنطقه‌ای در محدوده منطقه ۱۹ " موضوع ساماندهی دستفروشان خلازیر و کوره‌های آجرپزی" گفت: کوره‌های آجرپزی در حقیقت به اماکن بی‌دفاع شهری بدل شده‌اند و موضوع ساماندهی دستفروشان خلازیر نیز از اهمیت بسزایی در سطح منطقه برخوردار بود. همچنین اختلافاتی با "موقوفه مروی" داشتیم که در این راستا جلساتی برگزار شد و توافقاتی در جهت توسعه منطقه با "موقوفه مروی" انجام شد به این ترتیب اختلافات رفع و با تبدیل یک هم‌افزایی در جهت توسعه منطقه گام برداشتیم.
 
وی ادامه داد: در برنامه کوتاه‌مدت موضوع ساماندهی دستفروشان خلازیر تدوین شد که با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به این دستفروشان هویت دادیم و با ایجاد مکانی همراه با خدمات اولیه تلاش شده تا این دستفروشان در محلی ایمن ساماندهی شوند که خریداران نیز خرید خود را در محلی ایمن انجام دهند. در همین راستا میدان خلازیر نیز ساماندهی‌اش در دستور کار قرار گرفته است.
 
هدایت ادامه داد: معضل دیگر منطقه ۱۹ کوره‌های آجرپزی بود که با رویکرد تبدیل تهدید به فرصت، تلاش کردیم معضلی که در سنوات گذشته به ویژه در ناحیه ۳ منطقه مشاهده می‌شد را در راستای تامین سرانه‌های خدماتی به کار بگیریم. علاوه بر این تیمی در ناحیه سه منطقه مستقر شد که ظرف شش ماه گذشته بیش از ۳۰۰ تخریب را انجام داده‌اند و برخورد جلوگیری از ساخت‌وسازها به بهترین شکل ممکن در این ناحیه انجام شده است.
 
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به این‌که معضلات ناحیه ۳ منطقه ۱۹ توسط رسانه‌ها به خوبی منعکس شده و همین امر موجب توجه مسئولین به این محدوده شده است، افزود: خوشبختانه اعضای شورای شهر تهران، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری شهر تهران از این ناحیه بازدید کردند. در این ناحیه تیمی مستقر شد و طرح بازآفرینی آن در کمیسیون ماده پنج مطرح شده که پس از تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد و امیدواریم با توجه به حساسیت‌های موجود به فوریت در دستور کار این شورا قرار گیرد و با دریافت مصوبه، بازآفرینی آن آغاز شود.
 
وی ادامه داد: بی‌تردید با این طرح انسجام در ساختار فضایی ناحیه ۳ اتفاق می‌افتد و از عرصه‌های رها شده می‌توانیم در تامین مسکن و سرانه‌ها و همچنین ایجاد امنیت اجتماعی بهره بگیریم. قطعا با این رویکرد شاهد ایجاد پهنه اشتغال، صنعت و حضور صنایع پاک و دانش بنیان خواهیم بود. کوره‌های آجرپزی به پروژه‌های بزرگ‌مقیاس مسکن تبدیل خواهد شد و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی از وعده ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی شهردار تهران در همین منطقه محقق خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: براساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران سقف جمعیتی در منطقه را حفظ خواهیم کرد و ظرفیت بارگذاری جمعیتی در منطقه برای تحقق این طرح‌ها وجود دارد؛ لذا شهردار تهران که وعده ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را داده بود می‌توانیم بین ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد مسکونی را در منطقه ۱۹ به ویژه در ناحیه ۳ محقق کنیم. در این منطقه مسکن استطاعت‌پذیر ساخته خواهد شد و فرصت خوبی است که شهروندان در منطقه ما صاحب خانه شوند.
 
پیش‌بینی ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی بوستان ولایت
 
هدایت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: در کوتاه مدت وضعیت فعلی این بوستان ساماندهی خواهد شد و ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی این بوستان پیش‌بینی شده است. در برنامه‌ای بلندمدت نیز طرح اولیه بوستان که منویات مقام معظم رهبری نیز در خصوص آن عنوان شده بود مدنظر قرار می‌گیرد و در طرح نهایی این بوستان که دو باند پروازی از وسط آن عبور کرده، آن را به چهار ربع دایره تقسیم کرده یک ربع دایره به عنوان مکان ورزشی، ربع دیگر به عنوان پارک اکولوژیک، یک ربع آن به عنوان صنایع پاک و دانش بنیان و ربع دیگر به عنوان بوستان آمادگی بحران به کار گرفته خواهد شد.
 
شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد: منطقه ۱۹ جزو سه منطقه‌ای است که بالاترین بودجه را برای سال جاری به خود اختصاص داده و به نسبت جمعیت بالاترین افزایش بودجه را در کل مناطق ۲۲ گانه تهران با افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات به خود اختصاص داده که جای قدردانی از اعضای شورای شهر تهران را دارد. بی‌تردید در کنار همه این اقدامات بخش خصوصی به عنوان محور اصلی توسعه منطقه ۱۹ قلمداد می‌شود و این آمادگی وجود دارد که سرمایه گذاران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس به ویژه برای طرح بوستان ولایت سرمایه‌گذاری کنند.
 
هدایت در تشریح پروژه‌های انجام شده ظرف سال گذشته در سطح منطقه نیز به طرح تقاطع نواب بزرگراه تندگویان اشاره کرد و افزود: این پروژه به سرعت در حال انجام است و با تکمیل آن گره ترافیکی میدان کشتارگاه حل خواهد شد. همچنین اتصال نواب به تندگویان غیرهمسطح خواهد شد و چیزی حدود پنج تا ۱۰ دقیقه از ترافیک محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: در سال گذشته احداث پارکینگ طبقاتی نعمت‌آباد و همچنین احداث میدان شفائیه یا همان خلازیر محقق شد و برای سال جاری نیز افتتاح مجتمع انتظامی در ناحیه ۳ این منطقه بسیاری از مشکلات، وقوع بزه و مسائل اجتماعی را حل و فصل خواهد کرد. همچنین تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب میدان مرکزی میوه و تره‌بار انجام خواهد شد و تکمیل مسجد باب‌الوائج و حضرت ابوالفضل نیز در برنامه‌های سال جاری قرار گرفته است. تکمیل بلوار پایگان و احداث سرای محله اسماعیل‌آباد و تکمیل آمفی‌تئاتر ناحیه ۲ منطقه انجام خواهد شد که همگی این پروژه‌ها حدود ۸۰ میلیارد تومان منابع لازم دارد و امیدواریم با تامین آنها شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.
 
شهردار منطقه ۱۹ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساماندهی گلفروشان اتوبان بهشت زهرا اشاره کرد و افزود: رویکرد ما برای ساماندهی گلفروشان این منطقه با گذشته متفاوت است. برخورد با این افراد در گذشته نتیجه‌ای نداشته؛ لذا با تغییر رویکرد، پیمانکاری در آنجا مشخص شده که با استفاده از قسمت کندروی این محور غرفه‌هایی ساخته و در اختیار این گلفروشان قرار گیرد البته در گذشته سود حاصل از فروش گلها که روزانه حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان است به جیب افراد مشخص و مافیا می‌رفته و گلفروشانی که عمدتا از کودکان کار هستند روزانه دستمزدی حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، لذا شناسایی و برخورد با این مافیا در دستور کار قرار گرفته و غرفه‌های ساخته شده تنها به خود گلفروشان داده خواهد شد تا طرح ساماندهی نیز به خوبی اجرایی شود.
 
استفاده از بوستان ولایت به عنوان پایگاه فرهنگی، ورزشی و گردشگری پهنه جنوبی شهر
 
هدایت به افتتاح سامانه هوشمند آبیاری مویرگی و همچنین افتتاح بوستان مادر و کودک به عنوان برنامه‌های سال جاری منطقه ۱۹ اشاره کرد و افزود: بازسازی دریاچه بوستان شقایق، احداث سرویس‌های بهداشتی در سطح محلات و نقاط مورد نیاز منطقه به همراه بازسازی المان‌های شهری منطقه ۱۹ در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برنامه ویژه‌ای برای قرارگاه اجتماعی داریم چرا که در سطح منطقه نیز قرارگاه اجتماعی با اولویت جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح منطقه با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل جلسه می‌دهد و موضوعات دیگری همچون ایجاد نشاط اجتماعی را در منطقه ۱۹ دنبال می‌کند. تلاش می‌کنیم بوستان ولایت را به عنوان پایگاه فرهنگی، ورزشی و گردشگری پهنه جنوبی شهر مورد استفاده قرار دهیم و برنامه‌های فرامنطقه‌ای در آن شکل بگیرد.
 
شهردار منطقه ۱۹ در خصوص سرقت تجهیزات پل‌های عابر پیاده سطح بزرگراه آزادگان نیز اظهار کرد: تعمیر تجهیزات و نرده‌های پل‌های عابرپیاده با تمهیدات پیش‌بینی شده به همراه نگهداری و جایگزینی این تجهیزات به صورت هفتگی انجام می‌شود و با پلیس نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و امیدواریم این موضوع را کنترل کنیم سرقت‌ها روزانه اتفاق می‌افتد ولی اگر بتوانیم مشکلات ناحیه ۳ را در طرح بازآفرینی حل و فصل کنیم بسیاری از سرقت‌ها نیز در این محدوده کاهش پیدا می‌کند.
 
تبدیل یکی از کوره‌های آجرپزی به موزه آجرپزی
 
هدایت تاکید کرد: در طرح بازآفرینی یکی از کوره‌های آجرپزی به صورت کامل حفظ و به موزه آجر تبدیل خواهد شد همچنین برای آشیانه‌های پرواز در بوستان ولایت با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این قدیمی‌ترین فرودگاه کشور ظرف سه ماهه نخست سال جاری به اولین موزه پرواز در کشور تبدیل شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: