جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 فروردين 1401     
معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ خبر داد
آغاز فاز اجرایی طرح بازپیرایی و آرام سازی میدان وحدت اسلامی

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ از آغاز فاز اجرایی طرح بازپیرایی و آرام سازی میدان وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این پروژه در دو فاز انجام می‌شود و فاز اول آن تا شهریور امسال و فاز دوم نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

سجاد زارع صفت در تشریح روند اجرای طرح بازپیرایی میدان وحدت اسلامی گفت: پروژه بازپیرایی و آرام سازی میدان وحدت اسلامی از سال ۱۳۹۶ با مطالعات اجتماعی آغاز و مطالعات ترافیکی این طرح نیز انجام شد و نهایتا این طرح مصوب و در مسیر شکل گیری فرایند اجرا در پایان سال ۱۳۹۹ پیمانکار این پروژه انتخاب شد.
 
وی افزود: در آن مقطع عملیات عمرانی اتفاق نیافتاد و با تغییر رویکرد مدیریت شهری، پیمانکار خواسته شد و موظف شد که کار را انجام دهد و به این ترتیب عملیات عمرانی طرح بازپیرایی میدان وحدت اسلامی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ با تأکید بر اینکه میدان وحدت اسلامی از چند جنبه مورد توجه است، اظهار کرد: این میدان قدیمی و تاریخی بوده که امروز دیگر میدان نیست و به معبر خیابان تبدیل شده است. در حقیقت به تقاطع سه خیابان شیخ بهایی، فروزش(مهدی خانی) و بازارچه طرخانی اصطلاحا میدان وحدت اسلامی می گویند.
 
وی با تاکید بر اینکه در ضلع شرقی این میدان بازارچه طرخانی به عنوان ورودی منطقه ۱۲ قلمداد می‌شود، افزود: طرخانی از بازارچه های قدیمی است و تردد بالایی دارد؛ ضلع غرب دو خیابان فروزش از شرق به غرب یکطرفه است و خیابان شیخ بهایی مسیر غرب به شرق یکطرفه است که در ابتدای طرح وقتی مطالعات انجام شد نهایتا تصمیم بر این شد که میدان بازپیرایی و آرام سازی شود.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ ادامه داد: این پروژه در دو فاز انجام می‌شود و فاز اول آن تا شهریور امسال و فاز دوم نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر عملیات عمرانی از ضلع شرق آغاز شده و در مرحله بعد در ضلع غرب میدان آرام سازی انجام خواهد شد و نهایتا بحث آرام سازی وسط میدان انجام می شود. با توجه به اهمیت موضوع انسان محوری در شهر برای مدیریت شهری این بحث در اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: میدان یا معبر وحدت اسلامی چهار خط عبور دارد. یک مسیر از شمال به جنوب وحدت اسلامی و یک مسیر برگشت اتوبوس از جنوب به شمال خیابان است و در آن محدوده یک پل عابر پیاده قرار دارد که مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد حجم عبور مردم از پل عابر پیاده ببسیار پایین است و غالب مردم از همسطح عبور می‌کنند و تمایل کمی به استفاده از پل عابر پیاده در این محدوده وجود دارد به شکلی که مطالعات انجام شده در زمان پیک تردد نشان می دهد ۳۰ نفر از پل عابر و نزدیک به ۵۰۰ نفر از زیر پل عابر عبور می کنند لذا نهایتا کمیته های حوزه حمل و نقل و ترافیک به این جمع بندی رسیدند که این پل باید حذف شود.
 
زارع صفت تاکید کرد: با حذف پل عابر همسطح خیابان و عبور شهروندان مسیر تردد ایمن ایجاد می‌کنیم، به شکلی که در هسته میدان سرعت را به صفر نزدیک می‌کنیم تا تردد ایمن مردم اتفاق بیافتد و این کار در قالب بازپیرایی میدان اتفاق خواهد افتاد. با حذف این پل چند اتفاق مثبت روی می دهد از جمله اهمیت انسان محوری در میدان مشهود می شود، تردد ایمن محقق می شود و امکان حذف زوائد فیزیکی نیز فراهم می شود.
 
وی در تشریح روند حذف زوائد فیزیکی سطح میدان وحدت اسلامی نیز گفت: این کار در دو بخش صورت می گیرد نخست زوائدی که امکان حذف دارند، حذف خواهند شد و یکسری از زوائد نیز به عنوان المان از آنها استفاده می شود به این ترتیب محوری قدیمی تاریخی را به شهر برمی‌گردانیم و تلاش خواهیم کرد کارکرد اجتماعی خود که حضور و تجمع شهروندان همراه با آرامش است به دست آید.
 
وی ادامه داد: در بخش بعدی زوائد فیزیکی داخل هسته میدان و مغازه‌های اطراف نیز حذف خواهند شد؛ در حال حاضر نیز در ضلع غربی برخی اقدامات همچون یکسان سازی تابلو مغازه‌ها انجام شده است و نهایتا یکی از مهم ترین آیتم های این طرح، ایجاد شکل بصری مناسب برای میدان وحدت اسلامی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: