جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 فروردين 1401     
اختصاصی سازی معابر ممنوع

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه یک تهران خبر داد: درهای غیر مجاز در ورودی معابر، کوچه ها و بن بست های شمال تهران در راستای سهولت و جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان، رسیدگی به مطالبات شهروندان و رعایت عدالت اجتماعی جمع آوری می شود.

صبح امروز با حضورحمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک و محمد حسین جعفری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک ( الهیه)، درهای شمالی و جنوبی خیابان شهید قاسمی ( گلستان) درمحله اقدسیه جمع آوری و ۸۴۰ متر رفع انسداد شد.
 
در این بازدید شهردار منطقه یک در جمع تعدادی از اهالی این خیابان گفت: این اقدام توسط برخی ساکنان در راستای ویژه شدن، تبعیض و ارزش افزوده فزاینده ملک خود در کوچه های اختصاصی انجام شده است که هر گونه انسداد و کنترل معابر مرتبط با موضوعات امنیتی نیاز به اخذ  مصوبه شورای امنیت کشور ( شاک ) را دارد که در خصوص این خیابان  هیچ گونه مصوبه ای موجود نیست.
 
وی افزود: این اقدام قانونی در اجرای تبصره یک ذیل بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی ، همچنین تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری که معابر و کوچه های عمومی ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری هستند و مستند به ماده ۴۶ آیین نامه مالی شهرداری ها حفظ و حراست از اموال عمومی و مهیا ساختن برای استفاده عموم  از وظایف شهرداری تعیین شده است مبنی بر اینکه سد معابر عمومی ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن این معبرها به وسیله مامورین خود راسا اقدام کند.
 
حاجوی افزود : طومار اهالی کوی شهید قاسمی به شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ و همچنین تماس های متعدد شهروندان با سامانه های نظارتی مبنی بر خروج این خیابان از انحصار بسیار زیاد بوده و شهرداری منطقه یک در راستای احقاق حقوق عامه  و پس از جلسات متعدد و اخطار های لازم اقدام قانونی را به عمل آورد.
 
حاجوی تاکید کرد: موضوع لزوم رفع انسداد از خیابان اصلی با ۵ ابلاغ قانونی از سوی شهرداری  به امنای خیابان در اسفندماه ۱۴۰۰ طی سه جلسه با حضور شهردار ناحیه ، کلانتری ۱۲۳ نیاوران با هیئت امنای ساکنین مطرح و مهلت های لازم داده شد که نتیجه ای دربرنداشت  که در ابلاغیه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به شهرداری تهران مبنی بر نصب موانع فیزیکی در معابر، در بهمن ماه ۱۴۰۰ مجدد از شهرداری برای اعمال قانون مطالبه شده است . 
 
در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ رئیس وقت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران بازگشت به طومار اهالی محله کوی شهید قاسمی گلستان در نامه ای به شهرداری منطقه یک، خواستار رفع و جمع آوری  درهای آهنی خیابان گلستان اقدسیه را خواستار شده بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: