جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 خرداد 1394     
با نظرات جناحی نباید نهال نوپای شورایاری ها را زیر سوال برد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران تاکید کرد: شورایاری ها نماد تشکیل حکومت های محلی و مشارکت شهروندان در اداره پایتخت است و نباید با تحلیل های جناحی و غیرکارشناسی این نهال نوپا را زیر سوال برد.

معصومه آباد با بیان این مطلب افزود: باتوجه به شناختی که در سال های اخیر نسبت به اعضای شورایاری های محله ها به دست آورده ام، در واقع این افراد داوطلبان مردمی ای هستند که بدون چشم داشتی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه شورایاری ها انتقال صدای شهروندان به مدیریت شهری و شورای شهر تهران است، ادامه داد: هرچند انتخابات اعضای شورایاری ها مانند هر انتخابات سیاسی مانند شورای شهر و یا ریاست جمهوری دارای ساز و کار مشخصی است، اما نمی توان مدعی بود انتخابات شورایاری ها که تنها برای مشارکت شهروندان و مدیریت محله ها  انجام می شود، سیاسی است. به عبارت دیگر این گونه تحلیل ها باعث می شود تا استنباط شود مردم در حل و فصل مشکلات محله ای خود نیز سیاسی نگاه می کنند.

رئیس کمیته ایمنی شورا با اشاره به اینکه امکان دارد که شورایاری ها برای رفع مشکلات محله های خود ساز و کارهای مشخصی داشته باشند، یادآور شد: اینکه شورایاری ها بتوانند از ابزارها و ظرفیت هایی که دارند در جهت رفع مسائل و مشکلات محله خود استفاده کنند، به این معنا نیست که این نهاد صد در صد مردمی، سیاسی است.

معصومه آباد با تاکید بر اینکه باید ارتباط شورایاری ها با شورای شهر انسجام بیشتری داشته باشد، تاکید کرد: متاسفانه هنوز ارتباط مستمری بین شورایاری ها با شورای شهر به عنوان یک نهاد بالادستی ایجاد نشده و اعضای شورا از طریق ارتباط و شناسایی ای که نسبت به محله ها و شورایاری ها دارند با آنها در ارتباطند. در صورتی که باید این انسجام بین شورای شهر به عنوان یک نهاد بالادستی تصمیم گیر در اداره شهر تهران و شورایاری ها به عنوان حکومت های محلی و تاثیرگذار در اداره شهر وجود داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: