جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 خرداد 1394     
بخش مهم پیشرفت و توسعه کشور از طریق کلان شهر‌ها صورت می‌گیرد

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،مدیرکل حقوقی شهرداری تهران به تشریح اهداف و برنامه‌های دبیرخانه کمیته حقوقی کلان شهرهای کشور پرداخت.

دکتر نادر نوروزی که در بیست و چهارمین نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور در اراک سخن می گفت، اظهار داشت: نخستین برنامه ما در دوره جدید این است که با اصلاح، تنقیح و تفسیر قوانین به درک مشترکی از قوانین برسیم تا از این طریق ابهامات موجود را نیز برطرف نماییم.

نوروزی ایجاد وحدت رویه در دفاع از دعاوی و طرح دعاوی در مراجعات به دستگاه قضایی را دومین هدف برنامه ریزی شده دبیرخانه کلانشهرهای کشور دانست.

 وی با عنوان اینکه دانش افزایی سومین هدف پیش روی ما است، افزود: ما در جامعه به صورت روزانه شاهد قوانین جدیدی هستیم. در نتیجه باید با به روز بودن و افزایش دانش مدیران حقوقی به رفع چالش های موجود بپردازیم.

به گفته مدیرکل حقوقی شهرداری تهران تعامل موثر با دستگاه قضایی چهارمین هدفی است که در راس برنامه‌های دبیرخانه کلان شهرهای کشور قرار دارد. 

وی ضمن توضیح هدف بعدی یعنی تعامل موثر با سایر دستگاه‌ها عنوان داشت: هرچند در تهران و سایر کلان شهر‌ها در برخی اوقات شاهد اختلافاتی بین شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم، اما در عین حال اشتراکاتی نیز وجود دارد و ما قصد داریم در دبیرخانه کمیته حقوقی کلانشهرهای کشور با ایجاد تعامل با این دستگاه‌ها، به سوی حل و فصل مشکلات حرکت کنیم.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران سپس به معرفی برنامه‌های دبیرخانه کمیته حقوقی کلان شهرهای کشور در دور جدید پرداخت و عنوان داشت که برای دستیابی به اهداف برنامه مورد نظر ۷ برنامه پیش بینی شده است.

نوروزی اولین برنامه پیش بینی شده را برگزاری نشست‌های تخصصی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی از موضوعاتی است که با برگزاری آن به نتایج ثمربخشی می‌رسیم.در سال جاری نشست مشترک مدیران حقوقی کلان شهرهای کشور با مقامات و قضات دیوان عدالت اداری برگزار می شود زیرا شهرداری در دیوان عدالت اداری دارای پرونده‌های مهمی است که باید جهت بررسی آن‌ها برنامه ریزی کرد.

وی برنامه بعدی دبیرخانه کمیته حقوقی کلانشهرهای کشور را برگزاری همایش با دستگاه قانون گذاری دانست و تاکید کرد: تلاش داریم تا در کمیسیون قضایی مجلس و کمیسیون شهری رایزنی‌های خوبی را در جهت حل معضلات و مشکلات حقوقی شهرداری انجام دهیم.

ملاقات با مقامات قضایی سومین برنامه‌ای است که از دید نوروزی در برنامه‌های دبیرخانه کلان شهرهای کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم دبیرخانه کلان شهرهای کشور برگزاری کلاس‌های دانش افزایی برای کار‌شناسان حقوقی کلان شهرهای کشور خواهد بود، ادامه داد: سعی می‌شود با برگزاری کلاس های آموزشی به بحث و بررسی آخرین موضوعات حقوقی بپردازیم.

نوروزی با تاکید بر ایجاد سایت اطلاع رسانی دبیرخانه کلان شهرهای کشور تصریح کرد: در این سایت هر کلان شهری دارای صفحه اختصاصی بوده و از این طریق می‌تواند مطالب خود را در سایت ارائه و به روز نمایند.

وی ادامه داد: همچنین تلاش داریم با انتشار فصل نامه‌ای آخرین مقالات، گزارش‌ها و مطالب علمی کلان شهر‌ها را منتشر نماییم، ضمن اینکه سعی می‌کنیم این فصلنامه دارای رتبه پژوهشی نیز باشد تا مورد استفاده متخصصین نیز قرار گیرد.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه طی سال جدید حدود۶ نشست و ۴ همایش را برگزار خواهیم کرد، اظهار امیدواری کرد: کلیه اعضا کمیته حقوقی کلان شهرهای کشور با مشارکت فعال در این برنامه‌ها به تسهیل روند امور اجرایی کمک خواهند کرد. امروزه بخش مهمی از توسعه کشور در کلان شهر‌ها صورت می‌گیرد و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه بستر حقوقی آن فراهم شود.

وی افزود:اداره کل حقوقی مجموعه منحصر به فردی است که می‌تواند اقدامات بسیار موثری را در جهت برگزاری نشست‌های تخصصی با شهرداران کلانشهر‌ها و اعضای شورای شهر انجام دهد.

نوروزی در پایان  اظهار امیدواری کرد که مجموعه حقوقی شهرداری کلانشهرها بتواند منشا تحول باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: