جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 ارديبهشت 1394     
برخی افراد به دنبال جریان سازی در خصوص شورایاری ها هستند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: تفاوت این دوره شورایاری ها انتخاب نمایندگانی از6 نهاد از مسجد ، بسیج ، هیات مذهبی ، آموزش وپرورش ، خانه های فرهنگی محلات و شهرداری ناحیه به جای 6 عضو حقیقی پیشین است.البته باید در نظر داشت موضوع امنا کاملا جدا از شورایاری ها بوده به طوری که شورایاری یک نهاد مردمی درمحل و امنا نهادی اجرایی در محل است.

طلایی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: هدف از این طرح استفاده حداکثری شهرداری از ظرفیت شورایاران بوده است.البته باید تاکید کنم که این موضوع امنا از شورایاری ها کاملا جدا بوده و متاسفانه برخی از اعضای شورا مسائل را خلط مبحث می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در دوره های قبل از فضاها و تسهیلاتی برخوردار بودند و به نوعی فرمانروایی می کردند در حالی که با اصلاح این ایین نامه قطعا با این تخلفات برخورد شده و هیچ زمینه ای جهت تداوم برخورداری از این تسهیلات که تخلف بوده موثر نخواهد شد.

طلایی افزود: به عنوان مثال در دوره قبل هیات امنا از این اختیار برخوردار بودکه سرانه های داخلی سرای محلات را به اشخاص حقیقی و حقوقی اجاره دهد و یا فرزندان و بستگان اول خود را به عنوان کارمندان و مسوولان سرای محلات به کار گیرد. در حالی که مطابق این آیین نامه شهرداری حق هیچ گونه بهره برداری از این قبیل برای این افراد امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مطابق این آیین نامه قطعا محدودیت هایی برای برخی افراد به وجود آمده است، اظهارداشت: اصولا چند نفری هستند که به دنبال برخی از افراد راه می افتند جریان سازی می کنند و به دروغ حرفهایی را در جهت پیشبرد اهدافشان بیان می نمایند. در حالی که واقعیت این گونه نیست .

رییس ستاد شورایاری ها بابیان اینکه متاسفانه یک عده با حضور مسجد ، هیات مذهبی و بسیج در امنا مخالفند، افزود: این افراد دائما می گویند این نهادها نباشند در حالی که ما می گویم دلیل شما برای نبود این نهادها چیست و تمامی این کش و قوس ها در حالی است که حضور مسجد ، بسیج ، هیات مذهبی و آموزش و پرورش تقویت امنا را به دنبال خواهد داشت .

طلایی با بیان اینکه این طرح از مدتها پیش مطرح بوده و متعلق به امروز نیست، تصریح کرد: اما به هر حال عده ای راه افتاده اند جریان سازی می کنند و به دروغ مسائلی را بیان می کنند در حالی که آنچه امروز در خصوص آن جریان سازی هایی مطرح می شود، مطابق نظرسنجی صورت پذیرفته در چند روز اخیر در سه منطقه تهران انجام شده است. بر اساس این نظر سنجی بیشترین آمار مربوط به مدرک فوق دیپلم و لیسانس بوده است.به عبارتی مردم می خواهند تا دبیر شورایاری محله شان چنین تحصیلاتی داشته باشد.

طلایی باعنوان اینکه بیان این قبیل موضوعات باید در جلسات کارشناسی و نه در صحن علنی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: اینکه یک موضوعی در جلسه غیر علنی به صورت تذکر و در جلسه علنی با حاشیه توام می شود مساله است که باید گفت چه هدفی پشت این موضوع است. اگر منظورتان اصلاح امور است که رییس شورای شهر وعده حل آن را داده است و اگر موضوعی دیگری است که باید بررسی شود .

رئیس ستادهماهنگی شورایارای های شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که شما از شبکه مخبرین و مناطق استفاده می کنید و به حرف های آن ها استناد می کنید طبیعی است که به جایی نخواهیم رسید. در فضای برگزاری انتخابات شما هر چه که بود به ما نسبت دادید اما ما سکوت کردیم. اگر یک مورد آوردید که در برگزاری انتخابات کوچک ترین دخالتی داشتیم، همه فرمایشات شما را می پذیریم .

همچنین طلایی در واکنش به اظهارات سالاری در خصوص عدم برگزاری جلسه تحلیف شورایاری ها گفت: امسال برای مراسم برنامه ریزی کردیم و در این زمینه با سالاری هم صحبت کردم، این جلسه مصادف شد با برنامه ای که دولت در نظر گرفت، به همین خاطر برنامه لغو شد وقتی آن برنامه لغو شد ما دیگر برنامه ریزی مجددی نکردیم.

طلایی تاکید کرد: من از شما سوال می کنم؛ ستاد شورایاری ها در دوره قبل کدام جلسه و نشست را داشته است؟ بنده فضای ستاد شورایاری ها را باز کردم که در صحن بیاید و اطلاعات را در اختیار دوستان قرار دادم.تاکنون هم 30 جلسه با ستاد تشکیل دادم اما اگر ستاد سابقه دارد اسنادش را ارایه کنید.

  نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به برخی اظهارات سالاری مبنی بر ایجاد شائبه از سوی ستاد شورایاری ها و همچنین انجام اقدامات به دلایل نامعلوم از سوی این ستاد، گفت: آیا شما سندی مبنی بر تغییرات دارید یا بر اساس شنیده ها این حرف را می گویید؟ اگر سندی وجود دارد که ما به جایی ابلاغ کرده ایم، بگویید! اما اگر بحث کارشناسی و فضای گفت و گوی کارشناسی که نظر داده می شود؛ ملاک است، حرف دیگری است.

طلایی افزود: اگر شورای اسلامی شهر تهران نظرش بر این است که ستاد هماهنگی نباشد و همه چیز در شورا دنبال شود ما تابع هستیم.بنده بدون اذن اعضای ستاد کاری نکرده ام و اعضای ستاد بدون استناد آئین نامه کاری انجام نداده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: