جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 ارديبهشت 1394     
نباید اجازه دهیم منطقه مرتضی گرد دیگری شکل بگیرد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس شورای شهر با پرداختن به موضوع توجه شهردار ناحیه6منطقه 18 به حریم این محدوده گفت: اگر قرار باشد بگوییم این اراضی زمین های کشاورزی است و به عنوان یک منطقه شهری خاص خارج از حریم تهران لحاظ شود، اتفاقی همانند منطقه مرتضی گرد پیش می آید که تفکیک شده و تبدیل به یک شهر چند ده یا چند صد هزار نفری می شود . 

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات موجود در ناحیه شش منطقه 18 و دستگیری تعدادی از ماموران و شهردار این ناحیه از سوی عوامل قضایی، عنوان داشت: دیروز شهردار منطقه 18 با من صحبت کرد و توضیح کافی داد. البته موضوع بسیار مهم است. فضای آنجا فضای سبز و کشاورزی است و اگر این به عنوان یک منطقه شهری خاص خارج از حریم تهران شود، مثل مرتضی گرد تفکیک شده و یک شهر چند ده یا چند صد هزار نفری می شود .

چمران تاکید کرد: دیروز 60 میلیون وثیقه گذاشتند تا شهردار ناحیه را که با اقدامات غیرقانونی در این اراضی برخورد کرده بود از زندان آزاد کردند. دوست عزیزی که در دوره سوم در شهر ری مشکل ایجاد کرد، فعلا در اینجا است و این مشکل را ایجاد می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از دیوان عدالت اداری که همیشه با آن هماهنگی و تعامل داشتیم در خواست داریم در این زمینه با دید مصلحانه و فنی بنگرد.

وی گفت: مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را لغو کردن یعنی همه چیز روی هوا قرار بگیرد. این درست نیست که آن مصوبه به خاطر مصوبه هیات دولت در سال 88 لغو شود .

چمران در پایان تاکید کرد: دیشب هم شهردار تهران هم شهردار منطقه تلاش می کردند تا موضوع را با رئیس دیوان و همینطور دادگستری حل کنند، انشالله موضوع باید از طریق وزارت کشور و تقسیمات کشوری حل شود تا این مشکلات پیش نیاید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: