جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393     
تغییر سبک رفتار موتور سواران در دستور کار سازمان حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است

به گزارش شهرداری نیوز، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص برنامه های شهرداری در حوزه فرهنگ ترافیک اظهار داشت : اولویت برنامه های سال جدید ، توجه به بحث موتور سیکلت سواران و تغییر سبک غالب رفتاری آنهاست . شهرداری تهران از سال های گذشته نسبت به بحث فرهنگ اهتمام خاصی داشته است و در سال جدید با تاکید بر مسایل فرهنگی و اولویت بندی مسایل مربوط به حمل و نقل ، عزم خود را در جهت تغییر رفتار موتور سواران جزم نموده است .

  مهندس شهرام جبارزادگان در ادامه گفت وگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : بحث فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک نه تنها آثار مشخصی در سطح شهر خواهد داشت بلکه در بحث آلودگی هوا و صرفه جویی اقتصادی هم به صورت کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش اتلاف زمان شهروندان موثر خواهد بود در صورت انجام این طرح بسیاری از مسایل جانبی ترافیک تهران حل خواهد شد .

وی در ادامه بر مشکلاتی که موتور سیکلت و رفتار های موتور سیکلت سواران در شهر ایجاد می کنند تاکید کرد و افزود :  یک موتور سیکلت 8 برابر خودرو آلودگی ایجاد می کند و بحث ایمنی خیابان ها وعابران پیاده نیز مد نظر است . در واقع یک چهارم کشته شدگان تصادفات تهران ، موتور سواران اند همچنین نیمی از تلفات تصادفات عابران پیاده با وسایل نقلیه توسط موتور سیکلت ها کشته می شوند متاسفانه هم اکنون پیاده راه ها برای عابران منطقه امنی محسوب نمی شود زیرا موتور سواران هیچ منطقه ای را برای خود ممنوع تصور نمی کنند .

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درپایان تصریح کرد : اولویت تلاش شهرداری در حوزه حمل و نقل معطوف به تغییر رفتار موتور سیکلت سواران خواهد بود و در این حوزه با انجام فعالیت های ایجابی همچون فرهنگ سازی و به کار گیری مباحث سلبی همچون حضور جدی پلیس راهنمایی و رانندگی ، امید وار به نهادینه شدن رفتار های معقول در میان موتور سواران هستیم در این راستا شهرداری تهران در جشنواره مشکات شعار هایی را مبنی بر استفاده کلاه ایمنی از سوی موتور سواران تنظیم  نموده بود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: