جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 ارديبهشت 1394     
دولت پروژه عمرانی مترو را جزء 12 اولویت اول خود قرار دهد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ ترافیک گفت: برای ارتقاء فرهنگ ترافیک لازم است  دو موضوع فرهنگ سازی شود، در درجه اول اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و در نظر گرفتن شرایط ترافیکی و مشکلاتی که به طبع آن به وجود می آید  و در حین موضوع لازم است ایجاد سیاست های حمایتی و بسترهای لازم برای مردم تا بتوانند استفاده کنند.

ابوالفضل قناعتی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: همچنین شرایط لازم برای شهروندان فراهم شود و از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم نیز در این راستا برای از بین بردن ترافیک در سطح شهر و کاهش آلودگی هوا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی در خصوص لزوم توسعه مترو تصریح کرد: در  رابطه توسعه خطوط مترو تامین اعتبار از اهمیت بالایی برخوردار است در حال حاضر هر یک کیلومتر مترو حدود 100 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بردارد و در این راستا چنانچه دولت بتواند به تعهدات خود عمل کند امید است بتوانیم در 5 سال 150 کیلومتر به عبارتی سالی 30 کیلومتر مترو را احداث کنیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم اجرای طرح ترافیک تهران ، افزود: براساس این طرح باید 75 درصد از سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد در حالی که هم اکنون این رقم براساس اعلام مسئولین شهری 59 درصد است البته مشکلات و موانعی در تامین اعتبار وجود دارد که امید است در این راستا دولت نیز سهم بیش از 82 درصد برای خرید اتوبوس و واردات آن را فراهم کند .

قناعتی در ادامه تاکید کرد: امید است با حمایت دولت و تلاش بیشتر مدیران شهری حمل و نقل ایمنی را در اختیار مردم قرار دهیم و رضایتمندی آن ها را شاهد باشیم همچنین دولت نیز پروژه عمرانی مترو را در دوازده اولویت اول خود قرار دهد تا بتوان از طریق فاینانس این پروژه را در زمان مشخص شده به سرانجام برسانند.

قناعتی در پایان به تاثیر توافقات احتمالی  بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: در صورت توافقات صورت گرفته و در صورت برداشته شدن تحریم ها می توانیم قطعات و تجهیزات مناسب و با کیفیت بیشتری را به کشور وارد کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: