جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394     
توسعه فضای سبز پایتخت، حمایت بهارستانی‌ها را می‌طلبد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیو،رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه حمایت مجلس و دولت از توسعه فضای سبز را امری ضروری دانست و گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند توسعه فضای سبز کمک به مردم، تنفس خود و تلاشی برای زنده ماندن است.

 مهدی چمران با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ سرانه کنونی فضای سبز پایتخت با توجه به رشد روزافزون مشکلات زیست محیطی و انواع آلایندگی‌ها، تصریح کرد: اگر مجلس و دولت از روند توسعه فضای سبز حمایت کنند، مدیریت شهری این فرصت را می‌یابد که فرا‌تر از برنامه پنجم توسعه شهر تهران نیز گام بردارد و سرانه فضای سبز به بیش از ۱۷. ۵ متر مصوب افزایش خواهد یافت.

وی با یادآوری اینکه نمایشگاه گل و گیاه فرصت مناسبی برای تک‌تک شهروندان به منظور بهره‌برداری از فضای سبز برای پرورش گل و گیاه در فضای داخلی خانه‌هاست، ادامه داد: هر چقدر تعداد دفعات برگزاری نمایشگاه گل و گیاه افزایش یابد، فرهنگ استفاده از گل و گیاه در فضای داخلی خانه‌ها که منجر به رشد روحیه نشاط و شادی می‌شود، در شهروندان تقویت می‌یابد در نتیجه برگزاری این نمایشگاه تنها اثرات تک بعدی ندارد و به صورت همه جانبه زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

چمران با بیان اینکه پایتخت از لحاظ آب و هوایی، کلانشهری خشک و کم آب است که توسعه فضای سبزش، اقدامی سخت و هزینه‌بر جلوه می‌کند، گفت: مدیریت شهری در سال‌های اخیر کوشیده با وجود این مشکلات، توسعه روزافزون فضای سبز را در اولویت برنامه‌ریزی‌هایش قرار دهد. ضمن آنکه حمایت‌های معنوی مقام معظم رهبری نیز منجر به تقویت این روند رو به رشد شده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری اینکه براساس فرمایشات رهبری در ۱۸ اسفندماه سال گذشته ۱۴۰۰ هکتار از اراضی شهر تهران که در اختیار نهادهای مختلف قرار داشت، در طرحی جهادی به مردم واگذار و به بوستان یاس تبدیل شد، اظهار کرد: شورا آمادگی کامل دارد تا مدیریت شهری را در مسیر بازسازی و ساماندهی فضاهای این چنینی حمایت کند زیرا معتقدیم توسعه و حفظ فضای سبز نه تنها کمک به مردم است، بلکه کمک به حفظ سلامت تنفس تک تک شهروندا نیز به حساب می‌آید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: