جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
حذف فرسودگی از بناهای تهران، عزم ملی مردم و دولت را می‌طلبد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: فرآیند نوسازی بافت فرسوده پایتخت تنها بر عهده شهرداری نیست و حذف فرسودگی‌ها از چهره ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار تهران، نیاز به عزم ملی دولت و مردم دارد.

محمد سالاری با تاکید بر اینکه حذف فرسودگی از پلاک‌های مسکونی پایتخت با شکل گرفتن عزم ملی در سطح مسئولان تراز اول کشور امکان پذیر می‌شود، افزود: برای گذر از این معضل، مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه، شورای عالی شهرسازی در کنار بانک مرکزی باید اقدامات لازمه را در نظر بگیرند تا شاهد ایجاد یک تغییر و تحول در سطح کلان باشیم.

وی فرسودگی بافت مسکونی را یک تهدید ملی برای نظام نیز برشمرد و گفت: ۳هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در کنار حدود ۷ هزار هکتار بافت ناپایدار، تهران را در شرایط خطر قرار داده و هر لحظه ممکن است فاجعه‌ ای رغم بخورد.

سالاری با تاکید بر اینکه به موجب مصوبات شورا قرار بود که از ۱۰۰درصد املاک و اراضی واقع در محدوده بافت فرسوده عوارضی دریافت نشود که امروز شاهد آن هستیم شهرداری در جهت تحقق این مصوبه گام برداشته است، افزود: حذف فرسودگی از ساختمان‌های ناتوان تهران تنها وظیفه شهرداری نیست. زیرا با توجه به اعتبارات محدود شهرداری، این نهاد نمی‌تواند به تنهایی چنین تغییر بنیادینی را ایجاد کند.

سالاری با یادآوری اینکه بر اساس نظر کار‌شناسان حوزه ایمنی و ساخت و ساز، نباید به املاک ریزدانه بسته‌های تشویقی تعلق گیرد، تصریح کرد: یکی از سه مولفه اصلی نوسازی بافت فرسوده، حذف ریزدانگی است. حال آنکه با ساخت مجدد املاک ریزدانه شاهد بازگشت فرسودگی‌ها در آینده نه چندان دور خواهیم بود. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای چهارم، گذر پایتخت از معضل فرسودگی را در گرو اجرای دو برنامه دانست و گفت: اگر مجموعه نظام و وزارت شهرسازی و بانک‌ها به این نتیجه برسند که باید کمک کنند تا معضل فرسودگی بنا‌ها برطرف شود و پروژه‌های محرک توسعه نیز در این مناطق تعریف شوند، بی‌شک جم قابل توجهی از فرسودگی‌های کنونی، برطرف می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: