جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
تولید مصوبه در شورا بدون مطالعه است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با انتقاد از راه اندازی نشدن مرکز مطالعات شورا اعلام کرد: در حال حاضر تولید مصوبه ، طرح و لایحه در شورای شهر بدون وجود مرکزی برای مطالعات بر روی این مصوبات صورت می گیرد. 

 محمد مهدی تندگویان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مشکل از شوراهای قبلی هم بوده است و در دوره چهارم شورا هم از زمانی که ورود پیدا کردم در همان اوایل این بحث را مطرح کردم که شورا نیاز به یک مرکز مطالعات و پژوهش مستقل دارد تا زمانی که موضوعی قرار است به صورت طرح مطرح شود، ابتدا  بررسی های آن کامل انجام شود و بعد در صحن مطرح شود تا شمایل کار به صورت موافق و مخالف و به این شکل نباشد .

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ایجاد مرکز مطالعات از دوره قبل در شورای شهر مصوبه دارد اما تاکنون اجرا نشده است. شخصا پیگیری آن را انجام داده ام حتی به رسانه ها گفتم و در صحن مطرح کردم. حتی اگر قرار است هزینه نکنیم، بخشی ازمرکز مطالعات شهرداری به مرکز مطالعات شورا تبدیل شود اما به هر حال این اتفاق باید رخ دهد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مرکز مطالعه زیر بنای یک طرح و لایحه را بررسی می کند و کار کارشناسی بر روی آن انجام می دهد، مطالعاتش را انجام می دهد و حتی می تواند مطالعات تطبیقی با سایر کشورها را هم انجام دهد به طوری که  روش بهینه را برای شورا استخراج کند .

وی اضافه کرد:  بدین ترتیب نتایج مطالعات به کمیته ها انتقال پیدا کند و کارشناسی نهایی در کمیسیون ها انجام می شود تا در نهایت آن طرح  در صحن مطرح شود.

به گفته تندگویان در حال حاضر، کار کارشناسی در زیر مجموعه هر کمیسیون در شورا با کارشناسان محدود صورت می گیرد آنچنان که  تعداد محدودی کارشناس در هر کمیته حضور دارند و کارهای کارشناسی را به انجام می رسانند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: روند کنونی کار کارشناسان برای طرح و لوایح مطروحه کفایت نمی کند بلکه باید تحقیقات گسترده تر باشد و یک مرکز واقعی مطالعات وجود داشته باشد تا دسترسی هایی در آن منظور شود که کار کارشناسی انجام دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: