جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 ارديبهشت 1394     
مسئولیت خطیر شهردار تهران در تکمیل مصلی

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،نایب رئیس شورای شهر تهران با ابراز خوشحالی از اینکه بالاخره با ورود رهبر فرزانه انقلاب، روند ساخت و تکمیل مصلی تهران مورد توجه و تعیین تکلیف قرار گرفته است، گفت: با توجه به اهمیت این سازه در پایتخت که ام‌القرای جهان اسلام است، در نتیجه تکمیل این بنا وظیفه خطیری است که بر عهده شهردار تهران قرار گرفته است.

مرتضی طلایی با یادآوری اینکه شهردار تهران با پذیرش تکمیل پروژه ساخت مصلی، مسئولیت سنگینی بر عهده گرفته است، افزود: مصلی تهران اولین و تنها‌ترین نماد دینی و ماندگار جمهوری اسلامی ایران در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، از همین رو تکمیل این پروژه از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

وی از تمامی اعضای شورای شهر که با اعلام خبر واگذاری مسئولیت ساخت مصلی به شهرداری اقدام به مشارکت و همکاری با شهردار تهران کرده‌اند ، تشکر کرد و ادامه داد: مصلی تهران یک مرکز برای فعالیت‌های مذهبی است که باید با فرهنگ معماری اسلامی و ایرانی ساخته ‌شود. زیرا اگر بگوییم کدام بنا مختص دوران انقلاب اسلامی است، می‌توانیم بگوییم که مصلی تنها بنایی است که با المان‌های دینی و مذهبی ساخته شده است.

طلایی با تاکید بر اینکه برج میلاد نیز یک سازه متعلق به دوران انقلاب اسلامی است، اما با ایده های مدرن و جهانی ساخته شده است، یادآور شد: بی‌شک مصلی تهران با توجه به اینکه در پایتخت ام‌القرای جهان اسلام و جهان تشیع واقع شده می‌تواند با بهره‌گیری از المان‌های دینی، اسلامی، مورد توجه دنیا قرار گیرد. از همین رو مسئولیت ساخت این بنا بسیار خطیر و مهم است.

نایب رئیس شورای شهر تهران متذکر این مهم شد که با توجه به اهمیت این بنا از تمامی ابعاد، چه ملی و چه بین‌المللی، در نتیجه شهرداری باید بکوشد مصلی تهران به جهت مقاومت و کیفیت و پایداری به گونه‌ای ساخته شود که چندین دهه پا برجا باشد. با توجه به این مهم و در چنین شرایطی، ساخت و تکمیل پروژه مصلی باید مافوق ‌کارهای جاری شهرداری قرار گیرد و با تکیه بر برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون، ساخته و به بهره‌برداری عمومی برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: