جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
طرح پیشنهاد حداکثر سن 75سال برای ورود به شورای شهر

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای اسلامی شهر تهران پخش مستقیم جلسات شورای شهر از رسانه را منتفی دانست.

مهدی چمران درخصوص نتایج پیگیری پخش مستقیم جلسات شورای اسلامی شهر تهران از رادیو همانند آنچه در خصوص مجلس شورای اسلامی اتفاق می افتد، اعلام کرد: چندین بار در این خصوص نامه نگاری کرده ایم ،اما گفته شد چون شورای شهر یک پارلمان محلی است و سراسری نیست، نمی توان از رادیو آن را پوشش داد.

چمران با بیان اینکه حتی پیگیری موضوع برای پخش مستقیم از رادیو تهران هم نتیجه بخش نبود، توضیح داد: از آنجا که زمان پخش این برنامه سه ساعت و نیم است، این امکان وجود ندارد. این در حالی است که در روزهای یکشنبه و سه شنبه جلسات شورای شهر تهران همزمان با جلسات مجلس بوده و به همین دلیل عملا امکان پذیر نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص توانایی جسمی افراد برای حضور در شورای شهر تهران گفت: طبق بحث هایی که در مجلس داشته ایم، یک حداکثر سنی را برای حضور در شورای شهر تعیین کرده ایم که بر این اساس حدود 75 سال است اما عده ای هم بر این اعتقاد بودند که حضور در شورای شهر بستگی به توان افراد دارد و آدم پنجاه ساله هم ممکن است جان نداشته باشد کار کند و بعضی باشند همانند دکتر بستکی که در سن 90 سالگی سنگین ترین ورزش ها را هم انجام می دهند و سالم هستند اما در نهایت این پیشنهاد مطرح شده است.

چمران همچنین در خصوص تصویب قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص استعفای افراد عضو در شورای شهر شش ماه قبل از ورود به انتخابات مجلس گفت: این قانون متعلق به زمانی است که فرد بخواهد در شهری که عضو شورای شهر است کاندیدای مجلس برای همان شهر شود اما اگر کسی عضو شورای شهر تهران باشد و بخواهد در انتخابات مجلس در شهری دیگر کاندید شود همانند مرتضی طلایی که در اصفهان کاندید نمایندگی مجلس شد، این قانون صدق نمی کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: