جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 ارديبهشت 1394     
تعامل بین شورا و مجلس سبب حل بسیاری از مشکلات پایتخت می شود

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس شورای اسلامی شهر تهران در آستانه سالروز شورای های اسلامی شهر و روستا بر لزوم همکاری میان مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: تحکیم نهاد شوراها به معنای تسهیل امور مردم و ارتقا زندگی در سطح شهروندان خواهد شد.

نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با نمایندگان فراکسیون شورا ها و امور داخلی مجلس در آستانه سالروز شورا ها برگزار شد.

در این نشست مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران ، سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران امیر خجسته رییس فراکسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شورا ی اسلامی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

مهدی چمران در ابتدای این جلسه گفت: سالروز شورا ها یاد آور فرمان تاریخی و محکم حضرت امام در رابطه با تشکیل شورا ها است و ما باید هر چه بیشتر در راستای تحکیم جایگاه نهاد شورا ها کوشا باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بی شک همکاری قوای سه گانه به ویژه مجلس شورای اسلامی در جهت تحکیم این جایگاه به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

چمران اظهار داشت: شکی نیست که باید بین مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراها ارتباط تنگاتنگی به وجود آید چرا که بسیاری از مشکلات شهری ما باید در مجلس شورا حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: این ارتباط خوب در نهایت منجر به حل بسیاری از مشکلات شهروندان و شهر ها خواهد شد.

چمران خاطر نشان کرد: اصلاح قانون شورا ها در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و ما از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به گونه ای این قانون را تدوین کنند تا از مشکلات امروز شورا ها کاسته شود تا در نهایت مشکلات شهر و شهروندان نیز کاهش یابید.

چمران یاد آور شد: امروز می بینیم به رغم تمام کاستی و نبود امکانات در شهر ها تحولات خوبی به واسطه حضور نهاد شوراها و مدیریت شهری به وقوع پیوسته از اینرو باید هر چه بیشتر در راستای تحکیم جایگاه نهاد شوراها همت گماریم.

امیر خجسته: همکاری بین مجلس و شورای های اسلامی باید بیشتر باشد

رییس فراکسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اگر امروزه می بینیم نهاد شوراها به جایگاهی رسیده که در سرنوشت شهر دخیل است مرهون زحمات مهندس چمران است.

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که در حوزه مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد ، مدیریت یکپارچه شهری است که این هم مد نظر مجلس شورای اسلامی است و هم مد نظر شورا های اسلامی از این رو این انتظار داریم دولت به این مهم جامعه عمل بپوشاند. مدیریت یکپارچه شهر خواسته مجلس از دولت بوده است.

خجسته همچنین اظهار داشت: اگر می خواهیم شاهد رشد و پیشرفت شهرها در تمام عرصه های اجتماعی باشیم باید به این باور برسیم که کلیه امور شهر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

خجسته در پایان یادآور شد: همکاری بین مجلس و شورا ها باید بیشتر از این باشد چرا که افزایش این همکاری منجر به برکات فراوان برای شهر و شهروندان خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: