جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 ارديبهشت 1394     
اعتراض به انتصابات شهرداری تهران وجاهت قانونی ندارد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اینکه گفته می‌شود هرگونه انتصاب و جابه جایی مدیریت در شهرداری باید مطابق با نظر اعضای شورا صورت بگیرد، وجاهت قانونی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی با اشاره به برخی اظهار نظر‌ها در خصوص موج جدید تغییرات در بدنه مدیران شهرداری تهران افزود: درست است شورا یک نهاد بالادستی و ناظر بر عملکرد شهرداری است، اما این بدین معنا نیست که شهردار به عنوان یک مدیر اجرایی باید هرگونه تغییر در مجموعه‌اش را با نظر این نهاد انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه انتصابات شهرداری می‌تواند با تعامل و خرد جمعی هر دو طرف، یعنی شورا و شهرداری صورت پذیرد، تصریح کرد: اگر برخی اعضا در پی تغییرات جدید در شهرداری ابراز نگرانی کرده‌ اند، بی‌شک هدفی غیر از تقویت تعامل با شهرداری تهران نداشته‌اند.

ناصحی تاکید کرد: بر اساس قانون بالادستی شهرداری، هرگونه جابه جایی و تغییر مدیران، چه در رده‌های بالای معاونت و چه در رده شهرداران مناطق، حق شهردار تهران به عنوان یک مدیر اجرایی است و منافاتی با قوانین ندارد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرتهران یادآور این مهم شد که اعضای شورا تنها مرجع نظارتی بر عملکرد شهرداری هستند و این بدین معنا نیست که این اختیار را از بعد قوانین بالادستی دارند که در بدنه شهرداری جابه جایی‌هایی انجام دهند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: