جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 ارديبهشت 1394     
ممنوعیت ترددخودروهای با کلاس آلایندگی قرمز به صورت24ساعته از مهرماه امسال در سطح پایتخت

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس کمیته سلامت و خدمات شهری در تشریح برنامه سال 94 این کمیسیون گفت: تردد خودروهای با کلاس آلایندگی قرمز در کل شهر و در تمام ساعت شبانه روز از مهرماه امسال ممنوع خواهد بود .

رحمت الله حافظی درنشست کمیسیون سلامت و خدمات شهری که با حضور 5 عضو آن شامل معصومه آباد، احمد مسجد جامعی، احمد شیبانی و محمدحقانی تشکیل شده بود، اعلام کرد: کمیته سلامت در سال گذشته 72 جلسه کارشناسی داشته و 140 طرح و لایحه را بررسی کرده است.

وی الزام استفاده از فیلتر دوده دراتوبوس های شرکت واحد، الزام شهرداری به تهیه شناسنامه باغ ها و حریم شهر تهران وتوسعه انرژی های نو و نیز طراحی سه زباله سوز با بودجه 80 میلیارد تومان در اطراف شهر تهران و با مشارکت بخش خصوصی را برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته در کمیسیون سلامت و خدمات شهری برشمرد.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری در تشریح برنامه سال 94 این کمیسیون گفت: ورود و تردد موتورهای بنزینی از مهرماه به منطقه 12 به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل سال نیز ممنوع می شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شهریور ماه 87 هیات وزیران خودروها باید از منظر فرسودگی و آلایندگی در سطوح آبی، سبز ،زرد و قرمز تقسیم بندی شوند ، اظهارکرد: براساس این مصوبه سطح بندی براساس سن فرسودگی نیز تعیین شده است و سن فرسودگی کامیون 20 سال ، اتوبوس برون شهری 12 سال ، اتوبوس درون شهری 8 سال و مینی بوس 12 سال تخمین زده شده است. به طوری که از ابتدای مهرماه خودروهای با کلاس آلایندگی قرمز با ممنوعیت تردد در تمام ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل درکل شهر تهران مواجه خواهند بود و این مصوبه از مهرماه اجرا می شود .

وی به موضوع فعالیت کامیون ها درشهر تهران اشاره کرد و گفت: ازابتدای مهرماه کامیون های که پلاک انها غیراز تهران است، باممنوعیت تردد در تهران مواجه اند و تنها موارد عبوری مجاز است .

حافظی همچنین به فرصت 10 ماهه تاکسیرانی برای جایگزین کردن 17 هزار دستگاه فرسوده با تاکسی های جدید اشاره کرد و گفت: اولویت اول با خروج 6 هزارو 900 دستگاه تاکسی پیکان است. به طوری که از مهرماه 94 هیچ تاکسی پیکانی مجاز به تردد در شهر تهران نیست.

وی همچنین به موضوع تخریب محیط زیست اشاره و بیان کرد: امیدواریم قوه قضاییه نیز جرم انگاری تخریب محیط زیست را دردستور کار قرار دهد چرا که مخربین مخیط زیست آزاد هستند و باید ابزار قانونی ایجاد شود.

 حافظی به موضوع اهمیت فرهنگ سازی حفظ محیط زیست اشاره و دراین باره اظهارکرد: امیدواریم آموزش و پرورش حفظ محیط زیست را دربرنامه اموزشی از مقطع دبستان قرار دهد و صدا و سیما نیز دراین زمینه کلیپ های موثر تولید کند و شهرداری نیز دراین زمینه موظف به همکاری است.

حافظی همچنین به جلسه ای که دردیماه سال گذشته با رییس دانشکده علوم پزشکی  اشاره کرد و گفت: موضوع طب سنتی در قالب یک تفاهم نامه مشترک در این حوزه در حال پیگیری است.

وی به موضوع آلودگی آب تهران که در میان پرسش های خبرنگاران بود پرداخت و تاکید کرد: به دنبال طرح این موضوع و دیدار با وزیر بهداشت توجه به آب شرب شهر تهران با جدیدت بیشتری دنبال می شود و شورای شهر نیز موضوع کیفیت آب شهر و شهروندان را در سال 94 دنبال می کند و اگر احیانا کیفیت آب از استانداردها خارج شد به طور حتم اطلاع رسانی می شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: