جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 ارديبهشت 1394     
سازمان محیط زیست، بوستان پردیسان را تحویل شهروندان دهد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فضاهای سبز شهری و با توجه به مصوبات شورای سوم، از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهیم پارک پردیسان را به استفاده عموم اختصاص دهد.

مهدی چمران با یادآوری اینکه یکی از مصبات شورای سوم که امضای معصومه ابتکار، رئیس کنونی سازمان محیط زیست را نیز دارد، تخصیص پارک پردیسان برای استفاده شهروندان بوده است، افزود: بار‌ها دکتر ابتکار بر ضرورت بهره برداری شهروندان از این بوستان حفاظت شده تاکید داشتند. از همین رو امروز انتظار داریم خود مسبب تحقق این مصوبه شوند.

وی متذکر این مهم شد، اگر سازمان محیط زیست، از یک سو بوستان پردیسان را به استفاده شهروندان اختصاص دهد و از سوی دیگر با یاری شهرداری اقدام به حفظ نگهداری فضای سبز این مجموعه کند، شورا این دستاورد را به فال نیک می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در شورای چهارم پایتخت ، اقدامات محیط زیستی شهرداری در سال‌های اخیر را مثبت و اثرگذار ارزیابی و عنوان کرد: هم شهرداری تا آنجایی که توان داشته در زمینه حفظ محیط زیست اقدام کرده و هم شورا کوشیده به تمام زوایای حفظ و توسعه محیط زیست شهر تهران ورود پیدا کند. 

چمران اقدامات شورا و شهرداری در زمینه حفاظت از محیط زیست را محدود به حراست و نگهداشت باغات و فضاهای سبز درون شهری ندانست و افزود: اقداماتی که شورا در سال‌های اخیر در زمینه توزیع کیسه‌های دوستدار طبیعت و کاهش توزیع کیسه‌های پلاستیکی کرده در کنار جرای طرح‌های اثرگذار در زمینه مدیریت سلامت و بهداشت خاک، آب و هوا، همگی جزء اقدامات محیط زیستی شورا و شهرداری به حساب می‌آید. 

وی ورود شهرداری به موضوعات محتلف محیط زیستی همچون اجرای طرح فاضلاب شهری را بسیار خوب و اثرگذار ارزیابی و عنوان کرد: اگر شهرداری در مسیر ساماندهی وضعیت فاضلاب تهران گام بر نمی‌داشت، بی‌شک روند تخریب محیط زیست پایتخت در بخش فاضلاب همچنان ادامه داشت و تا بیست سال آینده نیز مردم از سیستم فاضلاب شهری بی‌بهره بودند. 

رئیس شورای شهر تهران مشارکت و ورود شهرداری به ساماندهی سیستم فاضلاب شهری را از دستاوردهای خوب پایتخت دانست و عنوان کرد: خوشبختانه امروز با مشارکت همه جانبه شهرداری، بیش از نیمی از تهران دارای فاضلاب شهری شده و روند تجهیز پایتخت به این سیستم حافظ محیط زیست، تا چند سال آینده تکمیل می‌شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: