جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 فروردين 1394     
حمایت همه جانبه دولت پیش شرط توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت حمایت دولت ازتوسعه خطوط حمل و نقل ریلی پایتخت گفت: قاطعانه می گویم هیچ شهرداری دردنیا، بدون حمایت فرابخشی نمی تواند پروژه های خود را به اتمام برساند ونیاز به حمایت همه جانبه دستگاه های مختلف دارد.

اقبال شاکری با یادآوری اینکه معوقات دولت در سال های اخیر روند توسعه مترو را با کندی مواجه کرده است، افزود: اعتبارات کنونی مترو حتی با وجود افزایش سهم این بخش از بودجه مصوب 94 نیز توان توسعه خطوط مترو در مدت زمان اندک را ندارد.

وی با یادآوری اینکه هیچ بخشی از شهرداری تهران به اندازه حمل و نقل عمومی از سوی نمایندگان مردم در چهارمین شورای شهر تهران حمایت نمی شود، تصریح کرد:30 تا 40 درصد از بودجه شورا به حمل و نقل عمومی تخصیص یافته تا در سال جاری شاهد ایجاد تحولی چشمگیر در توسعه امکانات حمل و نقل عمومی باشیم.

بهسازی و نوسازی وسایط عمومی، اولویت شورا و شهرداری است

شاکری یکی دیگر از اولویت های شورای چهارم پایتخت را بهسازی و نوسازی دیگر وسایط حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس ها و تاکسی ها دانست و ادامه داد: با توجه به سهم توسعه حمل و نقل عمومی از ردیف بودجه سال 94 شهرداری، حدود 400 دستگاه برای بازسازی و نوسازی در مسیر ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی قرار دارند. همچنین اعتبارات لازم برای ورود 400 دستگاه اتوبوس تازه نفس نیز به معاونت حمل و نقل تخصیص یافته است.

وی مشارکت بخش خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را لازمه ارتقا شاخص های کیفی و کمی ارائه خدمات در این حوزه دانست و یادآور شد: تجربه موفق ورود بخش خصوصی به حوزه اتوبوسرانی نشان داد، اگر طرح های حمایتی به اجرا در آید، ارائه خدمات با کمک و مشارکت بخش خصوصی با سرعت بیشتری پیگیری می شود.

این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر، حمایت از بخش خصوصی را لازمه سرعت توسعه خطوط مترو برشمرد و متذکر این مهم شد که شورا بارها بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی تاکید کرده است. چرا که شورایی ها بر این باورند، وقتی می توانیم در جهان اعتبار کارکرد کشورمان را افزایش دهیم، که مدیریت پروژه های بزرگ به بخش خصوصی محول شده باشد.

به گفته شاکری، کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در نظر دارد در نیمه نخست سال جاری یک نشست مشترک برای جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه توسعه حمل و نقل شهری برگزار کند تا بار بزرگی از دوش شهرداری برداشته شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: