جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 تير 1400     
پاکسازی پسماندهای عمرانی وساختمانی در غرب تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی محور چیتگر محدوده ورودی به شهر ملارد و نمونه برداری از شیرابه مرکز دفن غرب استان در چارچوب اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند خبر داد.
 
مهناز مدیریان با اعلام این خبر گفت: به منظور اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ملارد، باتوجه به پیگیری‌های به عمل آمده توسط این اداره و همکاری دستگاه‌های مرتبط، پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی محور چیتگر محدوده ورودی به شهر ملارد انجام شد.
 
مدیریان افزود: باتوجه به افزایش روز افزون جمعیت شهرنشین و گسترش ساخت وسازهای عمرانی درشهرستان ملارد، میزان پسماندهای عمرانی و ساختمانی افزایش یافته که درصورت عدم مدیریت صحیح واصولی تبدیل به یکی از معضلات عمده زیست محیطی شهرستان خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه پسماندهای عمرانی و ساختمانی علاوه بر ایجاد آلودگی زیست‌محیطی و ایجاد گرد و غبار موجب ایجاد منظر نامناسب شهری و تهدید سلامت شهروندان می‌شود، گفت: آموزش و فرهنگسازی درخصوص مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی توسط ارگان‌های مرتبط بسیار راهگشا خواهد بود.
 
مدیریان ضمن اشاره به اهمیت مساله بازیافت واستفاده مجدد از مواد و مصالح حاصل از فعالیت‌های ساختمانی تاکید کرد: بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی علاوه بر جلوگیری از دورریختن منابع قابل استحصال برحفظ محیط زیست نیز  بسیار موثر است.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد همچنین در ادامه از نمونه‌برداری مشترک با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از شیرابه مرکز دفن غرب استان تهران خبر داد و گفت: باتوجه به دیگر مصوبات جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ملارد، نمونه برداری مشترک با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از شیرابه مرکز دفن غرب استان تهران صورت پذیرفت.
 
وی با اشاره به اینکه نمونه دریافتی برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است، اظهارکرد: در صورتی‌که نتیجه ارزیابی پارامترهای آلودگی نمونه برداشت شده بر خلاف دستورالعمل های موجود باشد، این مرکز دفن مکلف به اصلاح فرایند و کنترل شیرابه خواهد بود که این موضوع در دستور پیگیری قرار دارد.
 
مدیریان در پایان همچنین یادآور شد: اصلاح فرآیند جمع‌آوری زباله ازقبیل تامین و شست وشوی باکس‌های زباله، ساعت جمع‌آوری، انتقال به‌موقع زباله به منظور جلوگیری از ماند زباله درسکوهای موقت توسط شهرداری ملارد وصفادشت و دهیاری‌های شهرستان، جلوگیری از تردد خودروهای حمل زباله خارج از ساعت تعیین شده به مقصد مرکز دفن غرب استان تهران به استثنای خودروهای حمل زباله شهر ملارد  توسط پلیس راهور شهرستان  و پلیس راه ملارد وصفادشت، تکمیل و بهره‌برداری از سکوی جدید زباله توسط شهرداری صفادشت و پیگیری اخذ مجوز زیست‌محیطی سکوی موقت زباله شهر ملارد، مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی همچنین پیگیری اخذ مجوز گود نخاله از طرف سازمان مدیریت پسماند و بخشداری ملارد و رفع کلیه مشکلات موجود در مرکز پسماندهای خشک شهر ملارد توسط شهرداری ملارد از دیگر مصوبات آخرین نشست کارگروه مدیریت پسماند بود که پیگیری لازم و قانونی درخصوص اجرای آن از سوی محیط زیست انجام خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: