جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 تير 1400     
بارش باران در مناطق مختلف کشور

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه‌های بارشی به کشور گفت: پس از مدت‌ها شاهد بارندگی در مناطق مختلف کشور خواهیم بود.

آقای محمد اصغری  افزود: بارش‌ها در جنوب شرق کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس قابل توجه خواهد بود و احتمال جاری شدن روان آب و بالاآمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها وجود دارد.
 
وی گفت: البته با تاخیر این شرایط در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اتفاق خواهد افتاد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سامانه بعدی که از غرب کشور وارد می‌شود از بارندگی‌های خوبی برخوردار است و هم اکنون در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، قسمت‌های شمالی آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، زنجان و بخش‌هایی از قزوین و همچنین کرانه‌های دریای خزر بارش‌ها آغاز شده است.
 
آقای اصغری گفت: در این مناطق نیز امکان جاری شدن روان آب‌ها و سیل وجود دارد.
 
وی افزود: این سامانه پس از مناطق اشاره شده وارد استان‌های البرز، تهران، شمال سمنان و گلستان خواهد شد البته در بخش‌هایی از جنوب استان تهران، قم، مرکزی، شرق و شرق اصفهان در روز‌های آینده شاهد وزش باد به ویژه در بعدازظهر‌ها خواهیم بود که موجب ریزش گرد و خاک می‌شود از این رو بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز خودداری کنند.
 
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های شمالی کشور امروز متلاطم است و به هیچ وجه مناسب شنا نیست و در برخی مناطق دریای خزر ارتفاع موج به ۱۷۰ سانتی متر می‌رسد.
 
آقای اصغری افزود: سواحل دریای عمان نیز از بعدازظهر جمعه متلاطم خواهد شد.
 
وی درباره نوسان‌های دمایی نیز گفت: تا روز یکشنبه روند کاهشی دما در کشور اتفاق می‌افتد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: