جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 تير 1400     
کارشناس هواشناسی:
ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط کشور

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،کارشناس هواشناسی گفت: هوای گرم همچنان در بیشتر نقاط کشور ماندگار است.

مرتضی ضرابی با اعلام این خبر، افزود: امروز نیز شاهد بارندگی به شکل خیلی خفیف در استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه در گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود کما این که صبح امروز از شهر‌های استان مازندران گزارش بارندگی داشتیم.
 
وی ادامه داد:در ارتفاعات شمال غرب کشورمان، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، غربی و مناطقی از استان اردبیل و بخش‌های شمالی استان خراسان شمالی در ساعاتی هوا ابری می‌شود و شرایط برای بارش ابر‌های پراکنده مهیاست.
 
کارشناس هواشناسی گفت: در جنوب شرق کشورمان جریانات مرطوب جنوبی کاملا شرایط را برای رشد ابر‌های جوششی در ساعت بعد از ظهر فراهم کرده است که همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.
 
آقای ضرابی افزود: در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمالی و شرقی استان هرمزگان و ارتفاعات کرمان فردا و پس فردا در ساعات بعد از ظهر به لحاظ نوسانات دمایی همچنان هوای خنک را داریم به ویژه در نوار شمالی و بخش‌هایی از شمال غرب کشور از جمله سواحل دریای خزر این هوای خنک ماندگار خواهد بود.
 
وی گفت:، اما از امروز به بعد هوای گرم همچنان در بیشتر نقاط کشور ماندگار خواهد بود به ویژه در جنوب غرب کشورمان که دیروز در گرم‌ترین ساعات اهواز و آبادان دمای ۵۰ درجه را داشتند.
 
کارشناس هواشناسی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم گرما در جنوب غرب کشورمان مستقر باشد.
 
آقای ضرابی افزود: در شرق نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه را پیش رو داریم که طی امروز، فردا و پس فردا شدت می‌گیرد به طوری که در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی می‌تواند منجر به ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا شود.
 
وی گفت: در جنوب غرب کشور نیز به ویژه در ایلام و نوار غربی خوزستان وزش باد در ساعاتی می‌تواند غبار و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.
 
کارشناس هواشناسی افزود: دریای عمان در بخش‌های شرقی و همچنین آب‌های تنگه هرمز طی امروز و فردا مواج و متلاطم است.
 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: