جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 تير 1400     
اقدام ترکیه برای تشویق مردم به واکسیناسیون

ایندیپندنت فارسی: وزارت بهداشت ترکیه پس از تشکیل کارگروه‌های تخصصی که وظیفه آن‌ها راضی کردن مردم برای دریافت واکسن بود، این بار دست به دامان ستاره‌های سینمایی و چهره‌های مشهور شده تا بتواند مقاومت علیه تزریق واکسن را کاهش دهد.
 
اقدام ترکیه برای تشویق مردم به واکسیناسیون
 
با وجود اینکه دولت ترکیه اعلام کرده محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای علیه افرادی که واکسن نمی‌زنند اعمال خواهد شد، همچنان مقاومت‌ها برای دریافت واکسن در ترکیه زیاد است و این در حالی است که این کشور قصد دارد پس از تزریق حدود ۴۸ میلیون دوز واکسن، از ابتدای ماه جولای اقدامات عادی‌سازی را اجرا کند.
 
تاکنون نزدیک به ۳۱ میلیون نفر در ترکیه یعنی حدود ۵۴ درصد از جمعیت این کشور، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۵ میلیون نفر نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند. مجموع دوزهای تزریق شده واکسن نیز در ترکیه به مرز ۴۸ میلیون رسیده و این کشور درحالی‌که واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال را آغاز کرده قصد دارد تا پایان ماه سپتامبر کارزار واکسیناسیون را به پایان برساند اما با وجود اینکه ترکیه واکسن کافی خریداری کرده و مثل ایران، مشکل کمبود واکسن ندارد یا یک مشکل اساسی روبروست و آن‌هم افرادی هستند که همچنان در مقابل تزریق واکسن مقاومت می‌کنند.
 
مخالفان واکسن در ترکیه درباره تولید زودهنگام آن در جهان دچار تردید هستند و به اثربخشی آن اطمینان ندارند. جریان‌های ضد واکسن در این کشور حتی مدعی آسیب آن به بدن افراد می‌شوند.
 
دولت ترکیه هم‌زمان با تلاش برای سفارش و خرید زودهنگام واکسن کارگروه‌هایی را نیز برای راضی کردن عمومی تشکیل داد. این کارگروه‌ها وظیفه داشتند با دلایل علمی سؤالات عمومی را درباره واکسن پاسخ بدهند و تمایل به دریافت واکسن را در جامعه افزایش دهند. دولت ترکیه در گام بعدی اعلام کرد به‌زودی کارت واکسن برای افرادی که واکسینه شده‌اند صادر می‌شود و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند از حضور در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها و مراکز خرید محروم خواهند شد اما با وجود همه این تلاش‌ها مقاومت‌ها همچنان ادامه دارد.
وزارت بهداشت در گام دیگر خود دست به دامان چهره‌های مشهور و محبوب شده و از آن‌ها خواسته که مردم را به دریافت واکسن تشویق کنند.
 
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در روزهای گذشته در توییتر خود ویدیوهایی از هنرمندان و ورزشکاران محبوب مثل «کیوانچ تاتلیتوغ»، «ازگی مول»، «شنر شن»، «جدی عثمان»، «اوکان بایولگن»، «جاندان ارچتین» و «جم ییلماز» منتشر کرده که مردم را به واکسیناسیون دعوت می‌کنند.
 
در یکی از این ویدیوها ازگی مولا، بازیگر مشهور ترکیه خطاب به مردم گفت: «خیلی اتفاق‌ها سرمان آمد که فکر می‌کردیم فقط در فیلم‌ها اتفاق می‌افتند. واکسن بزنیم و زندگی‌مان را از همان‌جا که مانده بود، با سلامتی ادامه دهیم.»
 
بر اساس اعلام دولت ترکیه اقدامات عادی‌سازی در این کشور از پنج‌شنبه (یکم جولای) آغاز خواهد شد و کلیه مکان‌های عمومی که به دلیل محدودیت‌های کرونا تعطیل شده بودند، سینماها، سالن‌های تئاتر و کنسرت‌ها فعالیتشان را از سر خواهند گرفت و اجرای موزیک زنده تا ساعت ۲۴ شب مجاز خواهد بود.
کارزار واکسیناسیون در ترکیه از ماه ژانویه آغاز شده و واکسن‌های وارداتی به این کشور فایزر، بیون‌تک_فایزر و سینوفارم چینی هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: