جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 تير 1400     
مقاوم‌سازی ۵۰ درصد روستا‌های کشور

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی ۵۰ درصد روستا‌های کشور خبر داد و گفت: اجرای طرح ایمن‌سازی روستا‌ها نیازمند تامین اعتبار است.

 آقای محمدرضا شاملو با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که هم اکنون در مناطق روستایی وجود دارد حادثه خیز بودن بافت‌هاست، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن را در تعدادی از روستا‌ها به انجام رساند. 
 
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد روستا‌ها از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن استفاده کردند، افزود: در کنار بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از کار‌هایی که باید انجام شود ایمن‌سازی بافت‌هاست که با توجه به حادثه‌خیز بودن ایران در موضوع‌هایی همچون قرار گرفتن روستا‌ها بر روی گسل، خطر رانش، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و سیلاب، ایمن سازی همراه با مقاوم سازی و بازسازی در دستور کار قرار گرفته است. 
 
شاملو ادامه داد: بر اساس حکم ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع ایمن‌سازی روستاها، مطالعات جامع و کاملی در خصوص روستا‌هایی که در معرض خطر حوادث طبیعی قرار دارند در حال انجام است. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در خصوص ایمن‌سازی روستا‌ها تامین اعتبار انجام نشد، امیدواریم تا پایان سال جاری طرح ایمن سازی روستا‌ها تامین اعتبار شده و وارد فاز اجرایی شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: